lördag 28 maj 2011

Tips och inspiration till en Låg-proteindag med fyllning av glykogen

Hej alla! Jag har skrivit ganska så många rader om Låg-proteindagar i 2 inlägg under min flik Ola Enberg diet 2011. Länk.1 (Låg-proteindag FETT)  http://4-klovern.blogspot.com/2011/02/diet-2011-del-4-lag-proteindag.html Länk.2 (Låg-proteindag CARBS) http://4-klovern.blogspot.com/2011/03/diet-2011-del-8-lag-proteindag-med.html

Kastar in några bilder på maten som jag stoppar i mig under dagar som dessa när jag laddar med Carbs!
Försöker att hålla kcalintaget runt 4000 Kcal med en "ca" fördelning enligt följande:
Kolhydrater: 800g
Protein: 100g
Fett: 40g



Våfflor utan fett i smeten. Sylt och bär (ej grädde som på bilden)


Skorpor doppade i mjölk

Fruktsallad med vaniljkesella

Mammas pannkaka med sylt & råkostsallad


Baugette med kesellaröra(curry, sambal oelek, oliver) salld, tomat & lite kyckling

Havregrynsgrötmed gojibär, russin, äpple samt kanel

"Torrt" lösviktsgodis (ingen choklad för mycket fett =(  )

Kanelbullar

Landgångar med 3% räkost, lufttorkad skinka, äggvitor, paprika & ruccolasallad

1 kommentar:

  1. fan vad god Baugetten såg god ut :D
    har länge tänkt göra sån med men inte kommit på hur jag ska lösa en tjockare cury blandning och inte fan har man tänkt på blanda med kesella av nån korkad anledning.
    vad hade du för curry till blandningen ?

    SvaraRadera