torsdag 19 maj 2011

Låsning, räkning och diet!

Har tyvärr legat lågt på inlägg nu igen, men men. Tur är väl att min kollegor här på blogg sköter den ypperligt utan min medverkan.

Vad händer för mig för tillfället? jo, jag har fullt upp! Är det inte jobb, träning, matlagning, husvisning, kettelbell-tillverkning så är det nått annat. Men det är härligt att ha fullt upp för det mesta även om det ibland kan bli lite för mycket. Men det kan ju bli det även av det goda som sagt.

Då vidare till rubriken som bygger lite på dom senasta dagarnas händelser:

Låsning: Drabbades i tisdags på jobbet av en extremt konstig låsning i min vänstra axel/ arm så jag knappt kunde vrida den utan att det gjorde så ont att man ville gråta. Har blivit bättre och bättre och jag har mina aningar om att det hänger ihop med måndagens bröstpass! Vad som hände där kan jag inte svara på men mycke träningsverk finns i bröstet igår, kanske var det det höga tempot, dom "tunga" vikterna, den extrema peppen utav David Wikberg ( tidigare med i lika som löss-serien ) eller att jag bara är allmänt skadebenägen. Det återstår till visa att svara på!

Räkning: Har som sagt precis fått sålt min kära lägenhet 93A och letar nu tillsammans med min älskling Magda ett nytt hem att trivas i. Har varit på en husvisning och har dom senaste dagar suttit och räknat på en eventuell renoveringskostnad så man vet vilken budget man har när budgivningen väl startar. Tar en hel del tid att gå igenom allt material som kan tänkas behövs.
Får se vad som händer med hus eller annat boende, men hittar vi nått som ska renoveras så kommer ni garanterat kunna följa renoveringen här på klövern:)

Diet: Det vet ni förstås vad det gäller. Min diet börjar väll leda mot sitt slut även om de resultat jag hoppas på tyvärr verkar utebli. Har stått still på vågen väldigt länge och i spegel och på mätningar händer det inte mycket. Känner att jag måste pröva nått nytt i dieten ifall jag ska ha orken att fortsätta. Känns ibland lite onödigt att nolla kolhydraterna och inte få se nått resultat. Ska i alla fall göra ett sista ryck och förändra nått, vad det blir, om det blir i träningen, kosten eller kanske rent pröva fasta som ola skrivit om här på bloggen har jag inte bestämt. Bara att kämpa vidare så brukar det lossna för eller senare!

Bjuder här på en bild på en god vän till mig och andra skadebenägna som jag använt flitigt senaste tiden + en bild på formen från i lördag:


13 kommentarer:

  1. Tråkigt att inte känna sig 100% och dras med småskador som inte ger med sig, eller bara byter av mot nå annat. Irriterande att sånt hämmar utvecklingen men men bara jobba på, och formen verkar ju ändå vara bättre än någonsin.

    Kör hårt!

    SvaraRadera
  2. Jag har skissen färdig på hur vi ska förändra din diet Mattte! Men som Jörgen säger du har ju redan kommit en bra bit Påvägen!

    SvaraRadera
  3. Flitig användning av voltarengel nu när sommaren börjar närma sig. Har jag inte lärt dig någonting? Fototoxisk reaktion. Hallå! Ringer det någon klocka.

    Sen om det handlar om en låsning så har jag svårt att se att detta skulle hjälpa speciellt mycket. Är nog mest placebo. Ska ha som sommarprojekt att fixa till alla dina skador så du slipper tjata om dessa hela tiden (förutsatt att det inte sitter i skallen)...

    SvaraRadera
  4. Håller med Bästbroder till 100%! aldrig kul att höra någon gnälla 335ggr om! Har man hört det 1-2ggr så räcker det.

    SvaraRadera
  5. Underskatta inte placebo min käre bror! Låter som du kommer få ett fullspäckat sommarprojekt med andra ord;)

    EAA tråkigt att du känner på det viset. Ska försöka gnälla mindre i fortsättningen.

    SvaraRadera
  6. Tycker jag verkligen att du borde göra! Tror att alla skulle tjäna på det även du själv!

    SvaraRadera
  7. känns trisst att du har uppfattningen att jag är en gnällig person EAA. Tror inte att dom som känner mig håller med om det, snarare tvärt om.

    hoppas att även du kan få den uppfattningen om mig i framtiden:)

    SvaraRadera
  8. Voltaren Gel känns som en väldigt dålig lösning när verkningsgraden på den som bäst är runt huden.

    Tycker du ska följa ditt egna råd i en senare post och uppsöka läkare eller sjukgymnast snarast om du har problem :)

    Och förövrigt EAA, känns det verkligen relevant att posta något sånt? Det här är en blogg, fullständigt frivilligt om du vill läsa eller inte. Är någon post ointressant eller liknande, läs den bara inte.

    SvaraRadera
  9. Helt rätt Jan och ja jag har följt mitt råd och ska uppsöka sjukgymnasten om 1 timma så förhoppningsvis får jag reda på vad felet är så man kan börja göra nånting åt det.

    För övrigt riktigt kul med dina kommentarer Jan, fortsätt såhär:)

    SvaraRadera
  10. Ett bra tipps att variera mellan voltaren gel och Zon gel.
    När jag satte knät ur led så märkte jag en väldig skillnad att köra bara voltaren eller bara zon så hjälpte den inte nå vidare men att variera typ varannan gång så blev det riktigt bra.

    Vet inte o det var slupen eller inte men jag upplevde iaf en klar skillnad.

    / Kim B

    SvaraRadera
  11. Intressant annalys Glass!

    Har hur som helst varit hos sjukgymasten igår. Problem var att ledkapseln i framsida axel var väldigt svullen. ingen inflammation än, men blir att käka pronaxen, behandla med ström och vila från bröst och axelträning ett tag.
    tråkigt men bara att gilla läget som sagt

    SvaraRadera
  12. Nu får du fan sluta skylla din dåliga utveckling i gymmet på din sk. "skador"!

    SvaraRadera
  13. Hade/har du palpationssmärtor runt axeln också? Kan alltid vara någon form av tendinit. Skulle rekommendera dig att köra cirkulationsträning i axeln samtidigt, dvs extremt lätt och egentligen bara för att öka genomblödningen och på så sätt få ner svullnaden.

    För övrigt Steken, så ser jag inte någonstans att Matte skyller på någonting, annat än att konstatera att han skadat sig. Ta din negativitet och kör upp den någonstans där du tycker det är lämpligt.

    SvaraRadera