lördag 28 maj 2011

Nytt upplägg för fortsättningen av dieten!

Har kommit till ett litet vägskäl när det gäller min diet, har stått still under en längre period både på vågen och när det gäller dom flesta måtten både med kalipper och måttband. Nånting nytt måste tillföras, kroppen verkar ha vant sig med det jag stoppar i mig och totalt stangerat, trotts i princip nollning av kolhydraterna utöver passen och en liten ökning på cardiofronten.

Så nu dom senaste dagarna har jag funderat på om jag helt enkelt ska lägga ner dieten för gått och balansera upp kosten något, eller då att göra lite förändringar på mitt upplägg och fortsätta ett tag till.
Har valt alternativ två, har jag nu lagt ner så här mycket tid på diet ska jag fan se till att komma i riktigt bra form också.

Har fått ett förslag på upplägg av min gode vän Ola som jag ska köra på nu i 16-20 dagar för att sedan utvärdera resultaten. Träning kommer jag köra på likadant förutom lite mer fokus på ben i och med min senaste skada i axeln. Blir när det kommer till kosten jag gör den stor ändringen.

Kommer köra vanliga dagar i princip som tidigare för utom att jag kommer byta ut dom cirka 30 gram fett jag fått i mig till frukosten mot 60 g kolisar istället. Så ingen skillnad på kaloriintaget utan från vilka näringsämnen jag får i mig dessa kalorier.
Sedan kommer jag efter ca 4-5 dagar att lägga in 24 h fasta om jag bara inte har allt för tungt jobb för tillfället, då kommer jag skjuta den tills möjlighet finns. Sedan kör jag på med 4 vanliga dagar för att sedan lägga i en lågproteindag med enbart kolhydrater. Har tidigare under diet kört mera ätardagar utan någon särskild tanke bakom, mest bara för att unna sig lite, lite Tomas Åström-tänk;). Nu blir det mer fokus på dessa dagar och ska se till att i så stor utsträckning som möjligt enbart få i mig kolydrater under dessa dagar.
Sedan börjar jag då om från början från det upplägg igen och kör på så, hoppas detta ska ge mig en lite spark i rätt riktning iaf:)

Återkommer med resultat och utvärdingar av fastedagar, lågproteindgarna och annat som kan tänkas vara intressant.

Ha de gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar