torsdag 5 maj 2011

Gästbloggaren Tobias Forss (Utvärdering 4Klövern)


Hej Tobbe Forss här! Som ni kanske redan vet så är jag en lyckligt utvald gästskribent här på 4Klövern. Jag bloggar som sagt om min comback efter diverse motgångar. I detta blogginlägg hade jag tänkt att skriva litegrann om mina tankar samt andras tankar runt 4Klövern som blogg och personerna bakom.
Vad är syftet och grundtanken med bloggen? Är syftet att dela med sig av inspiration, eller är bara bloggen en enda stor kontaktannons?

Detta är min uppfattning....!

Bohemian rhapsody
Anyway the wind blows, doesn't really matter to me, to me
En av textraderna från den fantastiska Queen-låten.


Är alltid så om något nytt kommer eller en ny ide spräcks, så skall man alltid vara skeptiskt till det i början. Ja menar vem hade trott för 10 år sedan att man skulle gå i Oskar Linnros frisyr, avklippta jeansshorts eller uppvikta kavajer igen. Hände inte allt detta på 80-talet???
Hur många har inte tänkt jag skall då aldrig köpa det, men då modet kommer ikapp en står man lika fullt där ”dressad” efter vad som efterfrågas. Denna jämnförelse vill jag göra med 4-klövern. Hur många har inte tänkt detta:

Varför gör de så? De gör ju inte strikta övningar? Det är ju inte snyggt att vara för biffig? Sjukt löljigt att stå och spänna sig och lägga ut bilder på sig själv?Men en öl kan du väl ta, vad spelar de för roll? De tror de är så snygga!!!

Man kan ända inte låta bli att läsa bloggen.

På något outgrundligt sätt, så måste man läsa bloggen iallafall, trots att allt som skrivs bara är ”smörja”. Är det på ett till lika sätt, Big Brother: att folk vill ha någonting att prata om eller berör bloggen omedvetet?

Vad är det som egentligen spelar roll? eller som Queen sa: doesn't really matter to me!Något som är viktigt att nämna är att det är helt ovidkommligt om man alltid gör totalt strikata reps eller inte, självklart är det ju förvisso att eftersträva, men vem har inte tummat på utförandet någongång? eller om någon lägger ut en bild på sig själv, är det för att man vill visa upp hur snygg man är eller vill man visa upp de resultat som nåtts, är det inte det man är ute efter?

Istället för att fokusera på vad som är fel, fokusera på det som är bra, hurvida övningen utförs så ser man ju att det ger resultat, vilket enligt min mening: Är målet med det hela. Att man lägger upp en bild på sig själv, so what? Kroppen är ju deras redskap, och en bekräftelse på att någontig gett en positiv effekt eller har jag fel?

Ja menar, vem vill inte va lika fit som Tomas, lika bra i spåret som Davvan och lika stark som Matte och Ola. Tror rätt många hade bytt om de fick chansen. Men istället för att fokusera på vad som görs rätt, så stirrar man sig blind på felen.

Hur som helst tror jag inte skribenterna på 4-klövern, varken tar åt sig av kritik, blir ledsna eller börörda, utan jag tror det är fyra killar som verkligen brinner för vad de gör och vill dela med sig av detta till andra som en hjälp på vägen, ett nytänk, och allt nytt skall man ju som sagt vara skeptiskt till i början eller?

Vare sig det snackas i en negativ anda eller bidrar till en beach2011-kropp så berör dessa killar alla läsare på ett eller annat sätt, vilket jag tror är budskapet och vilket de har lyckats med på ett ypperligt sätt.

5 kommentarer:

  1. Tusen tack för dina fina ord tobbe! Inte ofta jag blir kallad för stark:)

    SvaraRadera
  2. Bra skrivet med bra tajming!

    SvaraRadera
  3. Jättebra skivet Tobbe!

    SvaraRadera
  4. Haha, vafan. Det här passar helt klart in under halvtidsvilan i random NFL-match. Yes, we can. Yes, we did. Märks att du är lärare. Motivations-/försvarstal ftw!

    SvaraRadera
  5. Bra skrivet Tobbe! Håller med Matte kul att kallade Matte för stark! så även mig =)

    SvaraRadera