onsdag 11 maj 2011

Dagens CrossFit pass!

Godkväll!

Idag körde vi ett riktigt roligt CrossFit pass på Step In. Mitt mål var att få deltagarna att lasta på mer vikt än vad de tror att de orkar. Och det lyckades jag med. Men jag tror inte det var jag som var stoltast. Utan deltagarna som insåg att det fanns betydligt mer i deras kroppar än vad de trodde innan.

Detta tycker jag är väldigt tydligt i det mesta vi gör. Vi underskattar vår egen förmåga. "Det här kommer inte gå nå bra" "Jag kommer aldrig att orka lyfta dessa vikter" "Mina reps kommer se riktigt dåliga ut nu", Ja, de negativa kommentarerna är många. Det är inte så konstigt att dina reps kommer så dåliga ut eller att du inte orkar vikten om du säger att det kommer bli så. Har ni hört om självuppfyllande profetior? Det man säger blir till verklighet. Så ge upp era negativa tankebanor och tänk positivt, tänk framåt. Då ska ni se att resultaten också kommer. Ni kan göra mer än vad ni tror med knoppen där uppe.

Då var det dags för dagens pass:

A-delen 15 min AMRAP

Inom varje minut så ska ni hinna göra:
5 Marklyft
5 Thrusters
5 Armhävningar

Hinner ni färdigt på 30 sekunder får ni 30 sekunders vila. Hinner ni färdigt på 40sek får ni 20sek vila. osvosv. När minuten är slagen igen så kör ni på samma runda och fortsätter så tills ni klarat av 15 minuter. Alltså 15 rundor.

Skulle det vara så att ni inte hinner färdigt inom 1 minut får ni straff att göra Burpees i 1 minut, för att sedan försöka sig på rundan igen. Och fortsätter så tills 15 minuter har gått.

Här instruerade jag deltagarna att jag ville att de skulle lasta på mer vikt än vad de trodde att de skulle orka. Utmanade de sig så de fick göra burpees ansåg jag vara ett lyckat pass.


B-delen 4 minuters tabatha intervall (20sek jobb/10 vila i 8 set)

Airsquats

Dock så är vilan statiskt arbete i djup squat position med armarna framåt. därefter fortsätter du att göra airsquats igen. Fortsätt så tills du gjort dina 8 rundor.

Lycka Till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar