söndag 8 maj 2011

Måltider från den gångna veckan

Tånkte ta och bjuda på lite matbilder på det jag äter till lunch/ middag nu under diet. Vad innehåller måltiderna? och när intas dom?

 Måndagsbiffar med Broccoli och fulkornsris
Intogs i måndags till middag ca en timma innan gymträning, där av riset. Är endast vid måltiden före träning jag stoppar i mig kolhydrater för att vara så pigg och stark som möjligt just under själva passet.
Biffarna är gjorda av nötfärs 10 %, fetaost, ägg, matlagningsgrädde, salt, peppar och timjan.
Ruskigt gott:)

 Lax med broccoli & Abourgine och fullkornsris
Intogs tisdag till middag före träning. Ruskigt gott med lax, är nått man sällan blir less på.
Tillagades i ugn, Varmluft 200 grader i ca 10-12 min.

 Lax ( hel sida) med mozzarellasallad och ris + hemgjord pesto
Torsdag intogs detta innan träningen, helt fanatastisk god måltid. Speciellt den hemgjorda peston tog laxen till en ny nivå:)
Laxsidan gjordes i ugn, 200 grader i ca 25-30 min.
Sallad med ruccola, bladspenat, gurka, tomat, rödlök och mozzarella.
Peston bestående av pasilika, pinjenötter, parmesan och olivolja, sjukt god! 

 Kycklinglårfileér med wookade blandade grönsaker
Intogs som lunch under lördagen som var en vilodag, måltid i princip helt utan kolhydrater.
Kyckling är förstekt i panna för att sedan köras i ca 20 min i ugn på 200 grader varmluft.
Grönsakswooken bestod av champinjoner, paprika, lök, zucchini, Abourgine och tomater

Helstekt Entrecoté med rotsaker och fetaostsås
Lördagens middag, riktigt god:) gäller att lyxa till det på vilodagen.
Entrecote på bit förgrillades först på ytan för att sedan åka in i ugnen på 200 grade varmluft, blev väldigt mört och fint.
Morötter och palsternacka hackades i små stavar och kördes även dom in i ugnen i ca 30 min.
Såsen bestod av fetaost, turkisk yougurt och en skvätt sweet-chili sås

Hoppas ni fått lite inspiration till bra käk och får användning av detta.
Ha en bra kommande arbetsvecka allihop Mvh Extreme

1 kommentar: