måndag 2 maj 2011

Tillbaka till verkligheten!

Efter två veckors semester med både utlandsresa och fjällresa var det idag dag att börja jobba igen och gå tillbaka till men dietkost ( kosten ändrades redan igår ). 9 timmars sömn byts nu mot ca 7 h, kolhydratrik och pommefritesrik kost byts mot protein och fett, Slappa härliga dagar byts ut mot 8 h jobb i betonggropen och dagpendling till lule. Kanske inte det man vill byta till men man får ta det för vad det är VARDAG!

Med vardag följer dock en hel del possitiva saker utöver dom negativa saker jag nämnde ovan. Att hålla en strik och bra kost med många mål under dan blir en lätthet och en rutin som följs automatisk. Raster med ca 2 timmars mellanrum förenklar kosthållningen speciellt vid diet, klar fördel vid 7-16-jobb.

Man håller en konstant och relativt hög förbränning under arbetsdagen och man håller kroppen pigg och allert. Gäller dock att vara uppmärksam och lyft rätt, inte sitta för mycket på knän och andra detaljer som annars lätt kan påverka ens träning till det negativa.

Tanken med min diet för tillfället är att i första hand hitta tillbaka till den form jag hade innan gran canaria där jag la på mig 4 kg ( mest vätska dock ). Får se hur lång tid det tar men hoppas 2 veckor ska räcka. Har bestämt att kör på maj ut och beroende på hur formen känns, framförallt i gymmet så kan det bli att fortsätta någon vecka till. Återstår som sagt att se men nu är man i alla fall tillbaka till verklighet och nu är det bara att gasa mot sommaren:)

Bjuder på en av mina rutiner: "Måndagsbiffar" dagens middag innan man drar vidare till Steppan för att köra lite Bröst med Ola och Tomme "dieto" Åström!

4 kommentarer:

  1. Du är en stor förebild för alla 7-4:a arbetare Matte! RESPEKT!

    SvaraRadera
  2. Haha! 7-4:a vad är det för Svensson livsstil! Baarraa SSSååååå B:igt! Börja lira internet poker eller trade:a aktier istället FFS! BETYDLIGT MERA STEKIGT !

    SvaraRadera
  3. Önskar att jag skulle våga göra den chansningen Steken. Mina poker-skills är inte dom bästa men tack för dina tips:)

    SvaraRadera
  4. asså stor och stor

    SvaraRadera