måndag 2 maj 2011

Tomas Åström Diet 2011(Del 6) "Utvärdering"

Det var ett tag sen jag skrev om hur det går för mig i min diet. Som ni vet så tog jag ett uppehåll under tiden jag for iväg till Turkiet och veckan efter turkiet har jag försökt komma tillbaka genom att hålla en viss balans över kosten. Med balans menar jag att jag så långt det går väljer nyttiga alternativ men ifall jag har varit sugen på något utöver detta så har jag ätit det.

Innan jag for iväg till Turkiet så hade jag hållit på med dieten i 6-7 veckor. Och allting hade gått som planerat. Jag gick ner till 71,5kg innan resan (en viktnedgång på 5kg under dessa veckor). Och måtten hade också landat där jag ville. Min tanke var nu att äta upp mig lite på resan för att sedan fortsätta med dieten. Men som ni vet blev det tyvärr för mycket träning som resulterar i att hur mycket du än stoppar i dig så går du ändå på ett underskott, i alla fall för min del.

Så jag kom hem från utlandet och mådde väldigt dåligt. Bultande huvudvärk i 3 dagar, dålig i magen osv. Förmodligen stressen som lagt sig över alla passen, men kan också bero på att vätskebalansen varit väldigt rubbad. Men det var inget snack om att jag hade gått ihop mig. Min vikt låg på 70 blankt och jag började bli orolig att jag hade gått för lågt. Då 70 var min målvikt så började jag fundera om det är värt att fortsätta eller inte.

Men efter noga övervägande i helgen så har jag bestämt mig för att fortsätta de 4 veckor som jag hade planerat in. Dock är min tanke att försöka äta lite mer än vanligt och istället fokusera på att öka intensiteten i passen för att få den effekt jag eftersträvar. Jag kommer dock gå tillbaka till samma typ av diet förutom att skillnaden kommer ligga på frukosten där jag kommer börja inta lite mer kolhydrater än vanligt.

Här får ni lite bilder att jämföra med före & efter:


10 kommentarer:

  1. Dags att deklarera2 maj 2011 kl. 13:13

    Bra framsteg du gjort! framförallt på kroppsbehåringen!

    SvaraRadera
  2. Schysst kuk på bild nr 4!

    SvaraRadera
  3. ålderskillnad2 maj 2011 kl. 16:12

    bra spak

    SvaraRadera
  4. Agent inom Classic bodybuilding2 maj 2011 kl. 16:17

    Fortsätt kötta nu och ställe sedan upp i cbb i nån av sommarens tävlingar!

    SvaraRadera
  5. Rimmare Ronald2 maj 2011 kl. 17:00

    En bra deff du besitter! kanske du borde pröva på att blogga lite på Twitter!
    Bra påk på bild 4:a antar att den får flickvännen att yla!

    SvaraRadera
  6. strumpa i bild 4?

    SvaraRadera
  7. han med enhjulingen2 maj 2011 kl. 17:33

    tror han har en shaker i fillingarna

    SvaraRadera
  8. Oförskämt bra spaak! Bättre än min!

    SvaraRadera
  9. Brajobbat Tomme! Snart kommer den hårda delen av dieten! ifall du fungerar som oss alla andra dödliga personer =)

    SvaraRadera