måndag 9 maj 2011

Samuel Sandlunds filmblogg (Top5 Serier)

Tja Direktören här.

Har inte blivit så mycket skrivning och det måste jag säga att det har varit riktigt dåligt av mig så bättring från min sida.
Ska väl gå igenom serier nu hade jag tänkt, är fullt lika svårt som att rangordna filmer men jag gör ett försök.

första plats Band of brothers. Grym jäkla serie av Tom Hanks och Steven Spielberg. Har aldrig sett nån serie som är så välgjord som denna, 9,6 i betyd på imdb vilket speglar hela serien.

2:a Lost. Var inget stort fan av denna serie från början, missade hela första säsongen då den gick på tv men sen så köpte man boxen och man blev fast. Har blivit några varma mackor med Ola genom serien men jag är besviken på sista säsongen, blev inget bra slut, hade dom fått till den säsongen så hade jag rankat den som 1:a. 8,6 i betyd på imdb.

3:a Var lite svårare här men till sist så blev det Californication med David Duchovny i huvudrollen. Är en kultserie skulle jag säga. Man får följa hur han glider genom livet o bara lever både på gott o ont. Betyg på imdb 8,7.

4:a Blir en komediserie nu, Two and a half men. Riktig kul serie att se på, ganska mycke amerikans humor då den är gjord i hollywood det märks men som sagt kul att se på men tragiskt att huvudpersonen lever så i verkligheten också. Lite lägre betyg på imdb 7,7 men riktigt högt för att vara en komedi.

5:a Blir en liten äldre serie som man såg då man var liten o tyckte att den var grym då men kanske inte är lika bra ifall man skulle se den idag men den finns med i alla fall. O än en gång så har David Duchovny huvudrollen i The X-files. Behöver kanske inte säga så mycke om serien dom flesta vet nog vad den handlar om men annars så är det bara att gå in på imdb. Betyg 9,0.

Då var jag klar med topplistan, blev inte lika lång som filmlistan. Några bubblare, The Big Bang Theory 8,7 i betyd. Komedi serie om ett gäng unga forskare som tar sig an livets problem, riktig rolig. O en bubblare till o det blev ännu en komedi serie How I Meth Your Mother 8,8 i betyg.

// Direktören

1 kommentar:

  1. Vart är en serie som Prison Break? Skamligt att den inte finns med! Kanske inte Direktören sett den serien ?

    SvaraRadera