söndag 15 maj 2011

Tomas Åström Diet 2011(Del 7) "3 veckor kvar av dieten"

Nu börjar det närma sig slutet av min diet. Igår hade jag min sista "ätardag" där jag fick i mig det överskott av kolhydrater som jag behöver för att bygga upp ett litet förråd med energi de kommande dagarna. Jag har känt att kroppen varit ganska sliten de senaste dagarna, dock så går det fortfarande helt OK i gymmet, vilket innebär att allting går som det ska.

Nu börjar jag däremot ligga på en väldigt låg vikt, och fettprocenten börjar sjunka den med. vikten ligger på 69kg och på de tre veckor som är kvar så tror jag bara att jag kommer kunna plocka MAX 1 kg, dock i rent fett.

Men hur gör jag då för att hålla koll på att allting flyter på som det ska, och det inte är en massa muskelmassa som försvinner? Jag använder mig främst av 3 mått:

-Ögonmåttet. Först och främst så använder jag mig av ögonmåttet. Det brukar hjälpa en ganska bra. Titta på er själv i spegeln. Eller använd er av före & efter bilder.
BIld tagen i vintras. 76kg

-Styrkan. Att gå efter styrkan i gymmet brukar vara ett ganska bra mått också. Dock får man vara beredd på ett aningen klenare intryck i gymmet då man inte alls går på samma intag som under bulk. Men om man behåller styrkan någorlunda så har du förhoppningsvis klarat av att behålla muskelmassan.

Bild tagen för 3 dagar sedan 69kg.
-Kroppsmätningar. Försök gå kontinuerligt och mät fettmängden i kroppen genom b.la. kalipermätning, dexa mätning eller bia-mätning. Det bästa är om du skulle kunna göra flera olika mätningar och jämföra dem sinsemellan. Då får du nog det mest riktiga resultatet.

Jag hoppas ni har haft en trevlig helg. Och framförallt ha en fortsatt trevlig Söndag.




7 kommentarer:

  1. Varför så blyg med hur deffen påverkat de nedre extremiteterna? Varför gömma benen med ett par långa shorts?

    SvaraRadera
  2. Skulle uppskatta att det finns ca 3-4kg till att plocka! (har du den motivationen?) Bra form i övrigt hade också velat se benen för att kunna ge en full bedömning!

    SvaraRadera
  3. Bra jobat Tomme! Håller med anonym ang benen, samt till viss del med Pär. Skule vara kul om du plockade 3 kg till! Vore en grym utmaning för dig själv att se om du har den karaktären!

    SvaraRadera
  4. Håller med, dumt att mörka benen när det är kanske din bästa muskelgrupp. Man kan förstå om jag skulle göra det;)

    Hur som hellst bra jobbat tomme!

    SvaraRadera
  5. Mr Deff!!! Säger inte mer än att det är grymt imponerande;) Ingen öl där inte:)

    SvaraRadera
  6. Hård kille! : ) Men instämmer med övriga, utan ben är det fusk! ;P

    SvaraRadera
  7. Tack för era goda ord. Jag kollar just nu ifall jag hittar någon bild att jämföra benen med. Håll ögonen öppna så kanske jag uppdaterar bloggen med detta ;)

    SvaraRadera