torsdag 19 maj 2011

Ola Enberg diet 2011 del 18 (Målider vid CKD del2)

Hej alla läsare! Eftersom att mitt förra inlägg på maträtter blev så pass populärt så bifogar jag nu ytterligare några maträtter. OBS! alla dessa maträtter är kost som jag använder mig av under CKD diet. Många utav dessa maträtter och de andra från (del 1) Länk: http://4-klovern.blogspot.com/2011/04/ola-enberg-diet-2011-del-11-maltider.html förklarar jag om i filmen (handla med 4Klövern vid CKD diet. )Länk: http://4-klovern.blogspot.com/search/label/Handla%20med%204Kl%C3%B6vern

Mattebiffar med rivna morötter, lök, curry, samt tzatzikiröra 
3st Mattebiffar100g morötter
1st gul lök
100g Kesella 1%
1klyfta vitlök
1/3 gurka
Curry (till morötterna & löken)
Salt & peppar
Näringsfördelning
Protein: 65g
Fett: 30g
Kolhydrater:  20g                      Kcal: ca 600


Ryggbiff med smörstekta champinjoner samt hackad lök salt & peppar

200g Ryggbiff
100g champinjoner
15g smör
salt & peppar


Näringsfördelning
Protein: 50g
Fett: 20g
Kolhydrater: 0g      
Kcal: ca 400

Stekta kycklingfileer med jordnötssmör
och ruccolasallad salt & peppar

200g kycklingfileer
30g jordnötssmör (ekologiskt)
halv påse ruccola
salt & peppar

Näringsfördelning
Protein: 50g
Fett: 20 g
Kolhydrater: 0g       
Kcal: ca 400 kcal


Preework måltid (90 min före tr.)

Havregrynsgröt med skivade äpplen, gojibär, russin, lite mjölk, samt massor med kanel

40g havregryn
20g qojibär
20g russin
1 rött äpple
2dl lättmjölk
Kanel

Näringsfördelning
Protein: 20g
Fett: 5g
Kolhydrater: 60g        
Kcal: ca 400

Goda och riktigt nyttiga rätter !

4 kommentarer:

  1. Het på gröten19 maj 2011 kl. 16:31

    Stämmer verkligen fördelningen på 60g fett och 5g kolhydrater på gröten?

    SvaraRadera
  2. Ser gott ut biffen!

    SvaraRadera
  3. Synar också kolhydratsfördelningen på några maträtter. Jordnötssmör: 0. Tveksamt..

    SvaraRadera
  4. Het på gröten: Har fixat till mitt lilla misstag nu!

    Thobe: Det är ruskigt gott!

    Rut: förstod att någon skulle nämna jordnötssmöret som kolhydratkälla! 30g jordnötssmör ger ca 4-5g kolhydrater och i min värld bör man uppsöka läkare ifall man får några höga insulinpåslag utav det! Därför skrev jag 0g

    SvaraRadera