onsdag 21 september 2011

Veckans gästbloggare Claes Marklund del.2

Från soffpotatis till hälsosam träningskille !


Claes Marklund gästbloggar på 4Klövern

Nuläget & målsättning inför framtiden:
Just nu när hösten är på starkt intågande och beach 2011 har passerat känner jag att motivationen har börjat stiga igen och jag ser fram emot att komma igång ordentligt igen efter sommaren. Har under denna
sommarperiod ökat min vikt med ca 2 kg då jag inte har haft samma träningsflit som jag hade under våren men jag har ändå hållt kosten och det viktigaste för mig har utan tvekan varit den minskade konsumtionen
av alkohol som normalt sett har varit en klassiker för mig sommartid, speciellt då solen värmer vilket den har gjort extremt mycket denna sommar. Istället för gym har jag spelat en hel del golf och på så sätt
kunnat få bra promenader och motion samtidigt som jag har försökt tänka på vad jag stoppat i mig i mat och dryckesväg. Kanske det har gjort så att jag har kunnat hålla vikten så pass bra? Har egentligen inte
riktigt koll på det men det är fantastiskt behagligt att starta dagen med en 4 timmar lång promenad i solskenet och värmen och all tid som jag lade ner på träning under våren har stabiliserat mitt spel och jag orkar fokusera på spelet en hel runda vilket var omöjligt tidigare och så här i höstrusket så ser jag fram emot träningen.

Framtiden?:
Då det kommer till specifika målsättningar så har jag, precis som alla, en drömvikt som jag har som mål, sen om det tar mig 1 månad eller 5 att nå den är mindre viktigt utan prio ett för mig är att behålla de goda
vanorna som jag har just nu gällande kost och träning. Men även att fortsätta bygga vidare på dom och ge mig själv de bästa förutsättningarna att nå mina mål och framförallt att ge mig själv möjligheten att må bra.

Summering:
Jag har fått många goda tips och råd av Ola, men även av samtliga som driver 4klövern och att kunna få ha dom som bollplank har varit guld värt för mig så jag vill rikta ett stort tack till dom för all inspiration och motivation. 4klövergänget, främst Ola, har lyckats med att få en av norrlands största latsorkar till en som helt plötsligt uppskattar träning och kost.

Det är fantastiskt bra jobbat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar