torsdag 1 september 2011

Dubbla CrossFit pass idag!

Som rubriken lyder så blev det dubbla CrossFit pass idag. Ett på morgonen och ett på kvällen. Båda var väldigt korta. Men intensiva. Totalt under dagen 18 minuters effektiv träning, men det känns i kroppen som 2 timmars träning.

På morgonen så åkte jag och skoterproffset Johan Lidman ut till lekparken som finns på Svartudden. Vi tog med oss några Kettlebells och använde oss av miljön som fanns där. Detta filmades också så ni kommer få ta del av detta senare när jag klippt till detta. Passet ifråga:

WOD 1

- 5 Burpees (klättra igenom ett hål efter varje burpee)

- 20 Chins i klätterställningen

- 20 Dips på en Rutchkana

- 10 Snatch / arm med 12kg kettlebell

- 30 Kettlebell svingar med 24kg kettlebell

- 10 Burpee komplex på en 16kg kettlebell (Armhävning på KB, drag till hakaen med KB, sving med KB)

X2

Tid: Tomas, 12:03 Johan, 14:37


WOD 2

På kvällen kördes sedan ett CrossFit pass som innebar att göra 100 burpees på kortast möjligast tid. Detta har jag testat på en gång tidigare för nästan ett år sedan. Då låg tiden på cirka 8 minuter. Idag lyckades jag pressa tiden till hela 6:02. Vilket jag är riktigt nöjd över.  Under 5 minuter är ett drömmål för mig att klara av. Men någon gång kanske. Vad gör ni 100 burpees på?

Ha en trevig Torsdag kväll


1 kommentar:

  1. Trevlig WOD, vad var det för hål som klättrades igenom?
    Bra tid på Burpeesarna också!
    För prova nu snart och se vad tiden blir.

    Mvh

    SvaraRadera