tisdag 13 september 2011

Ny satsning till Hösten 2012

Nu har jag bestämt mig. Jag kommer inleda en ny satsning mot en tävling. Men denna gång inom CrossFit. Här är det ingen posering som gäller. Utan här bedöms hur allround tränad du är.


Från ett CrossFit pass i Våras.
Den tävling jag tänker ställa upp i är CrossFit SM som går av stapeln hösten 2012. Det går ett SM på cirka en månad i CrossFit, men jag känner att det är för nära inpå. Jag saknar både styrka, teknik och uthållighet för att kunna delta och åstadkomma ett resultat som jag är nöjd med.

Detta kommer betyda att jag måste köra igång med ett seriöst upplägg för att bli duktig inom CrossFit. Det som fokus kommer ligga på de närmaste 2 månaderna är att försöka få upp styrkan. Så jag kommer främst köra TUNG styrketräning de närmaste månaderna. Här nedan staplar jag upp ett delmål innan Jul:

Benböj: 130kg
Pushpress: 80kg
Frivädning: 95kg
Marklyft: 180kg (Har lyft 185kg förra året, men då började jag upprätt. Detta ska vara draget från marken.)

I nästa inlägg så får ni ta del mer hur min styrketräning kommer att se ut. Kör hårt alla där ute!

3 kommentarer:

  1. Lycka till! Det här kommer jag att följa =)

    SvaraRadera
  2. 190 minst! i mark, böj minst! 145. Mvh heavy squattin in the backyard!

    SvaraRadera