lördag 17 september 2011

Dagens CrossFit pass! 100 JERKS (FILM)

Idag så har jag varit på Step In ganska länge. Började med att Köra ett CrossFit pass med unga handbollstjejer tidigt på morgonen. Direkt därefter så hade jag ett Spinpass á 50 minuter. Därefter så kom jag på tanken att jag skulle vilja se hur många JERKS man orkar med en 16kg kettlebell utan att byta hand. Men jag bestämde mig istället för att köra en utmaning där jag kör:

100st Kettlebell jerks med 16kg KB

Och enbart 1 handbyte är OK. alltså, jag får aldrig släppa ner kulan. Så det blev Ca: 50 jerks per arm här. Det var inte så tung som jag trodde. Det enda som jag kände litegrand i var handleden och triceps. Hursomhelst, kul att testa på. Ska testa detta med lite tyngre vikt snart!



Som vanligt när man inte har någon som filmer så blir det hela väldigt tråkigt och dåligt. Menmen, hoppas ni har förståelse för detta.

Därefter så gick jag upp i gymmet och körde 3 övn. armar. så idag har man gjort sitt träningsmässigt. Nu gäller det bara att fylla på depåerna med mycket käk!

Ha en grym Lördag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar