tisdag 20 september 2011

Glöm inte bort det viktigaste träningsredskapet

I dagens samhälle så kretsar det mesta om att hitta de nyaste, finaste, dyraste och mest annorlunda träningsredskapen som finns. Jag vet, jag är likadan. Jag älskar allting nytt som kan tillfredställa min träning ännu mer. Jag köper Kettlebells, viktvästar m.m. i hopp om att jag ska komma i bättre form. Men vilket redskap är det vi har glömt bort? Jo kroppen.



Kroppen är det viktigaste redskapet ni äger. Med den kan ni göra allting. Det behöver inte alltid komplicera till det. Med kroppen så kan du välja motstånd själv. Vill du få det tyngre, jaa jobba explosivt eller snabbt. Vill du träna uthållighet, Träna långsammare och med en lättare belastning. Alla möjligheter finns, det är bara ni som bestämmer era gränser.

Fundera gärna lite kring detta och säg vad ni tycker?

2 kommentarer:

  1. Joakim (Sundsvall EGO)20 september 2011 kl. 11:21

    Var på mitt första pass för Crossfit igår här nere i Sundsvall. Fått riktigt blodad tand, roligaste passet på flera år.

    Kan ni inte skriva en artikel om hur man lägger upp ett pass rent tempomässigt. Själv så satte jag in ett riktigt hårt tempo men dog efter en minut av Burpees och var helt slut.Sen var det två övningar till och två varv, kämpade igenom passet, men tog nog i för mycket :) Typ tips hur man kan förbättra sig! Teknik, tempo, uppvärmning osv. Tack!

    Grym blogg! Fortsätt i samma stil! Gärna mer inlägg från David!

    SvaraRadera
  2. Kul att du gillade CrossFit! Det är väldigt lätt att få blodad tand. Jag kan skriva om detta lite senare. Det är väldigt svårt att veta hur man ska öppna för att kunna få ut det mesta på sitt pass.

    Ha det bra!

    SvaraRadera