lördag 10 september 2011

Dag två på utbildningen (FILM)

Då var andra dagen avklarad. Eller egentligen så är detta första dagen på utbildningen. Gårdagen var egentligen bara en inspirationsdag. Kroppen känndes förvånansvärt pigg när jag vaknade på morgonen. Träningsmässigt bestod gårdagen av:

- 3km löpning till utbildningen
- 3 timmars träning med bulgarianbag, snakerope, clubell, gummiband, aquabag m.m
- 3km löpning tillbaka till lägenheten

Så denna dag började jag med att få i mig en stor tallrik med gröt och 3 ägg på morgonen, samt en stor kopp kaffe. Tog på mig kläderna, packade väskan och sprang iväg till utbildningen idag igen. När jag väl kom fram så stannade jag på ICA och köpa lite proviant. Jag visste om att det skulle bli en lång dag, så för att klara av detta så behövs energi iform av snabba carbs och protein. Inhandlade här lite bananer, russin, keso, nötter, och en smothie. Jag hade även packat med mig lite Whey protein.

Proviant under utbildningen. Snabbt & enkelt!
Utibldningen blev som jag trodde. Full fart från början. vi tränade nog konstant i 3,5 timmar på förmiddagen, med lite korta break med tekniksnack av Olof och lite roliga anekdoter. Vi tränade på att få in Svingar i nästan 2,5 timma. Detta kanske låter mycket. Men det viktigaste är nämligen att få till svingen, sen kommer det mesta som ett brev på posten.

Jag såg till att få i mig proviant varje timma och fyllde på med vätska med jämna mellanrum. Lunchen blev sedan en Subway macka. Inte det bästa, men definitivt en nödlösning. Sen började om igen. cirka 3,5 timmar träning till. Nu gick vi igenom clean, snatch och en hel drös med olika fitnessövningar. Man känner under sånna här dagar att det oftast inte är musklerna som tar stryk, utan det är mer lederna som inte är vana. Händerna är också något som får ta mycket stryk. Lär inte ha vackra händer när jag kommer hem, det är en sak som är säker.

Om jag skulle rekomendera någon att gå denna utbildning? Definitivt, riktigt roligt och givande. Man lär sig de små detaljerna som man aldrig någonsin har tänkt på i sin egen träning och imorgon så kommer vi lära oss hur vi lär ut detta till andra. Olof som utbildar oss är grym. Pedagogisk och rolig. En riktigt inspirationskälla. Kika gärna på filmen för att se hur vi har haft det idag. Och är ni intresserade att läsa mer om kettlebellträning eller köpa egna gå in på www.kettlebells.nu



Efter utbildningen så sprang jag hem och insåg att jag behövde några tillbehör för att laga mat hos syrran. Så jag sprang iväg på Ica. Kände att jag behövde något snabbt in i blodet då mitt intag inte varit det bästa under dagen. Så jag drack en 2,5dl chokladmjölk och åt en banan.

Dagens Middag!
 Nu krävdes återhämtning. Efter en lång utbildning som denna så fixade jag till en grym middag med fetostfyllda nötfärsbiffar och åt rotsaker i ugn till. En 3,5% staro slank också ner för att återställa mineralerna i kroppen. Därefter styrde jag upp en riktigt stor kopp kaffe och avnjöt ett riktigt gott Wienerbröd. Nu känner jag mig som människa igen. Nu är det sömn som gäller och ladda upp för Dag nr 2 imorgon. På återseende!

Återhämtning. Kaffe, fikabröd och filmredigering.

1 kommentar:

  1. FAN att man bara ska jobba! Hade älskat att fåträffa Olof! Han verkar ju vara en riktigt solid kille =)

    SvaraRadera