lördag 24 september 2011

Vägen till CrossFit SM 2012 (Styrketräningsprgo & PB) Del 4

Så som ni många märker när ni läst mina inlägg, så går det inte riktigt som jag har tänkt mig. Alldeles för mycket träning och för litet intag av mat. Men jag har LÅNG tid på mig. Det är inte förns på 1 år jag ska tävla. Så det hinner förbättras. Däremot är så går träningen väldigt bra ändå. Trots att jag tränar som en tok, nästan lite för mycket så lyckas jag komma upp på vikter som jag aldrig varit på förut.

Benböjen blev en riktig höjdare igår. Direkt efter Bodypump passet gick jag upp i gymmet och böjde. 5:a på 100kg. 3:a på 110kg. 1:a på 120kg och tillslut en 1:a på 125kg. Vilket är nytt PB. Därefter så högreppade jag på 100kg på böjen och lyckades klämma till med 10st. Även om Jim fanns bakom de sista repsen så är detta en klar förbättring. 2:a PB:et för dagen.

Det som är speciellt är att jag lyckas öka styrkan för tillfället med den träningsdos som egentligen är på tok för hög i detta syfte. Detta går inte riktigt ihop. Men jag klagar inte.

Så här är hursomhelst tanken att mitt träningsprogram kommer se ut de närmaste månaderna under min uppbyggnadsperiod.

Klicka på bilden för att se större!
Det som är viktigt att ta hänsyn till är dagen när jag kör CrossFit så kommer jag att köra ett rullande 4 veckors program. Där ena veckan är fokus på Axlar, andra på Bröst, tredje på Rygg och fjärde på Ben. Det som ni ser här ovan är ett pass där jag kör fokusgrupp axlar. Och sist men inte minst så har jag lagt in en dag i veckan med fokus på Teknik & Rörlighet. Tror stenhårt på detta upplägg nu i några veckor framöver.

Ha en trevlig Lördag!

4 kommentarer:

  1. Ha en trevlig Fredag du med24 september 2011 kl. 10:02

    Ska bli mycket intressant att följa denna satsning!

    SvaraRadera
  2. Skulle gärna se en film på böjen innan jag ger dig någon som helst ceeed! Många tenderar att gå alldeles för grunt med to mutch vikt! Dags att tagga ner på alla grupppass nu, dom kommer at bränna ut dig i långa loppet!

    SvaraRadera
  3. Film kommer på böjen så får ni avgöra om det är OK eller ej. Enligt mig så är det helt OK!

    SvaraRadera
  4. Inget fel på Tommes djup Johannes! Tomme har fina böjar & dom blir bättre för varje vecka som går!

    SvaraRadera