torsdag 22 september 2011

Mål, drömmar och förhoppningar för framtiden!

Sikta högt!


Det närmar sig en nystart i träningen för min del, 3 månaders uppehåll tror jag kan ha varit bra. Nu kan jag starta upp på nytt, sätta upp nya mål och förhoppningar med min träning.  Kroppen känns kanske oförskämt fräsch med tanke på att jag har snittat fysiskt arbete ca 12 timmar om dagen i tre månaders och en kost som lämnar extremt mycket att förbättra. Detta är ju bara en känsla jag har men det återstår ju att se tills jag kör igång på riktigt.

Ser fram emot en spännande höst med tung träning och fokus på basövningar, som vanligt är målet att lyckas öka lite muskelmassa, öka styrkan och framför allt att hålla mig skadefri så jag i alla fall ger mig en möjlighet att ådstakomma dom två förstnämnda. Fokus kommer ligga mycket på benen som jag känner släpar efter ordentligt, skulle verkligen kännas gött att få bygga på lite på benen. Tycker att man kämpar och kämpar men inget händer. Men i och med denna nystart ska jag se till att det ska börja hända grejer.

Mer om träningsupplägget kommer senare!

Det var målet det, sedan min förhoppningar kring detta är att jag ska kunna kanske till och med lägga på mig 2 kg muskler, känns som att senaste man la på sig lite muskler var gymnasietiden. Det är klart man ser ju sig själv med ganska trångsynta ögon men ibland frågar man sig varför man lägger ner all tid och energi i gymmet när resultaten uteblir. Det viktiga är ju ändå att man har kul när man tränar och jag tycker alltid att det är skitroligt att fara till gymmet och det är väll det som räknas, eller?

Det är ju det, men ibland så glömmer man bort att ha roligt och man tittar för mycket på sina kanske alldeles för högt ställda mål. Sedan gäller det att skilja på mål och drömmar. Se bara på mig, Jag har väl i princip ända sen jag såg pumping iron för första gång haft en dröm om att stå på en byggarscen. Denna dröm finns kvar än idag, nu pratar jag inte om sm eller luciapokalen utan bara att gå upp på en nybörjartävling så som t.ex. Tammerpokalen och inte göra bort mig totalt. Det är en lång väg att gå dit och troligtvis kommer det aldrig att hända, men jag fortsätter att drömma och det tycker jag ni också ska göra. Vissa kommer nå sina drömmar och andra inte men vad gör det så länge man har gett allt man kunnat!

2 kommentarer:

  1. Tråkigt att resultaten uteblir Mattias. Känns som att du borde bryta mönstret totalt. Hur vet jag inte, men kanske ett miljöombyte, mera tillskott, mera sömn, mindre sex!

    Vad tror du själv?

    SvaraRadera
  2. Kan ligga mycket i det Steken skriver. Skulle dock kännas tråkigt ifall du valde bort Step in för att joina backagymmet =(
    Men det är ju upp till dig X:et !

    SvaraRadera