onsdag 20 juli 2011

VILA !

Löpning på morgon, gymmet på kvällen
Är ingen större entusiast av ordet vila. Är få dagar under året som jag vilar helt från träningen. Jag är av den uppfattningen att man alltid kan träna på något. Absolut kan man inte springa en mara var dag, köra marklyft, eller simma 1000 meter innan frukost. Men något kan man alltid gnugga lite på tex. teknik i en specifik övning, psykisk träning, morgonpromenad, klippa gräset etc...Tänk på att all typ av träning/motion är bättre än ingenting!

I måndags var jag och Nike Enberg på LF och sprang lite 300ingar, tanken var att vila från gymmet denna kväll. Detta gick mindre bra eftersom att jag hamnade på ÖAK liggandes under stången för lite teknikträning & Tips av grabbar som verkligen kan flytta stora vikter (Tack Andreas Pahkamaa & övriga på ÖAK).
Min tanke till vintern är att spetsa till mig ytterligare på de 3 stora basövningarna
Bänkpress
Marklyft
Knäböj
Detta är givetvis en omöjlighet just nu med alla CrossFitpass, Löppass samt allt annat som hör denna sommars träning till.

Men jag lovar att jag kommer att utmana mig själv i vinter för att spränga nya gränser!

Kör hårt alla där ute!

1 kommentar: