söndag 24 juli 2011

Veckans 1km intervaller på LF

Äntligen under 3 min, men jag känner att det finns mer tid att kapa...
Denna veckas 1km intervaller blev en tuff kamp mot klockan. Som vanligt ramlade några personer bort när det väl var dags för att springa! Fick iafa med mig en person, nämligen Mårten "Lean Machine" Jonsson. Hela tanken med detta pass var att spränga sig under 3 min (vilket är ett av all delmål med min löpning denna sommar) Till vår hjälp fick vi med Tomas Hedlund som "kanin/hare" på sista varvet.
3st intervaller blev det med en maxning på nr.2.

Intervall 1: 3.35 Lagomt tempo för att bygga upp känslan och flåset.

Intervall 2:  Tot. max --- Här är mjölksyran inte nådig....

2.54 Mårten Jonsson
2.58 Ola Enberg

Intervall 3: 3.45 Bara att bita i efter maxningen och försöka avsluta snyggt med totalstumma ben.

Kändes riktigt bra att lyckas spränga denna barriär att ta sig under 3min. Det som dock gör mig lite kluven är att känslan & löpsteget kändes betydligt bättre under förra veckans intervaller. Jag tror att jag har ett par sekunder till att kapa, men ifall jag inte lyckas så är jag ändå inte missnöjd. Mårten gjorde en riktigt solid insats och har börjat inse att det är 110% som gäller ifall man ska nå bra resultat.

4 kommentarer:

  1. Vad menar du med Mårten och 110% ola?

    SvaraRadera
  2. Bra tider! Krävs lite psyke för att uppnå vissa saker!

    SvaraRadera
  3. Tack Janne =)

    Jo det krävs diciplin för att uppnå målsättningar S:K

    Det jag menar med Mårten är att han måste lära sig att ta ut sig till 110% varje pass varje träning året runt. Att aldrig vara nöjd & ligga bakom och snålåka.

    SvaraRadera