fredag 8 juli 2011

Tomas Åström vägen mot Tammerpokalen (12 hour out)

Så var det då bara ca 12 timmar kvar innan Tomas ska entra scenen på Tammerpokalen! Allt har gått enligt planerna med kost och vätska samt bilresa. I skrivande stund filar Tomme & "X:et" på posering och tajming som vi tror kommer att ha en stor betydelse när väl tävlingen drar igång. Symetri & flex är Tommes starkaste sidor, därmed inte sagt att han ej har nog med muskelmassa. MEN man ska spetsa till det man redan är bra på! Just poseringen är tyvärr något som många tränar för lite på, tom. vissa etablerade fullblodsproffs på 100+ kan ibland ha riktigt trubbiga & tråkiga poseringar. I skrivande stund så har Tomme en kvällsvikt på ca: 66 kg samt ett midjemått på 74 cm (mätt över naveln)

Manglarn & Davvan har dragit ut i vimlet på gatufesten vilket jag tror kan vara riktigt bra för båda dessa herrar. Är man singel ska man absolut inte sitta hemma och hoppas! Ut och kötta...

Tyvärr för egen del så var jag tvungen att stanna hemma pga. av en elakartad bakterie som min mage ej klarar av att ta hand om. Riktigt tråkigt med tanke på att jag sett fram emot denna resa hemskt mycket :( Men men... vad ska man göra, bara att bita ihop och agera sms, mms, samt telejour hela helgen ut istället. Vad vore livet utan motgångar! (Synd bara att en sådan kom just denna vecka & helg.) Det känns ändå som att jag är med på denna resa, om än jag ej finns med fysikt.


1 kommentar: