söndag 17 juli 2011

Veckans 1km intervaller

Återigen var det dags för några 1km Intervaller uppe på LF Arena.Tyvärr så blev uppslutningen riktigt dålig eftersom att vi var tvungna att köra riktigt tidigt på morgonen. Men jag fick med mig 1 person iafa. nämligen Niklas Enberg som jag kommer att plåga riktigt hårt dom närmsta 2 veckorna =)
Upplägget denna gång blev lite annorlunda motför vad det brukar bli. Istället för att max:a 1 intervall ner mot 3 min, så siktade vi på att hålla ett högt tempo på varje intervall, samt utöka med 1 intervall extra (4 istället för 3)

Tider:

Försökte att hålla varje intervall mellan 3.10-3.30

Vilan låg på ca 3min mellan varje intervall

För alla er som läser bloggen och är intresserade av löpning vill jag ge er en liten utmaning: Pröva gärna att springa 1km i maxhastighet och se vad ni kan åstakomma för tid. Jag lovar er att 3 min+- 10 sek är betydligt tuffare än man tror.



Nu blir det ett morgonpass igen denna gång i grusgropen med Niklas Enberg, får se vem som viker sig först =)

Ha det gött !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar