onsdag 27 juli 2011

Dagens CrossFit pass!

Vissa dagar så har man verkligen lite tid till att träna. Men oavsett hur lite tid du har så finns det oftast någar minuter tillgodo för att utföra ett pass. Och det är faktiskt enbart några minuter du behöver för att kunna bli HELT slut också!

Igår var en dag när jag inte hade så mycket tid till övers. Så jag bestämde mig för att köra 2st kortare CrossFit pass. Ett på morgon och ett på kvällen. Så här såg passen ut:

CrossFit WOD 1:

10 rundor av:

- 10 Chins
- 10 Burpees

Total tid: 14:41

CrossFit WOD 2:

5 rundor av:

- 10 Double Unders
- 10 KB swingar med 16kg
- 10 KB snatch med 16kg/arm

Total tid: 10:10

Känslan efter passet var väldigt bra. Jag var slut i hela kroppen och jag kände att inte behövdes någon mer träning. Ibland så räcker det med 15minuter/dag. Tänk på det speciellt när ni far bort utomlands eller något. 15 minuter/dag räcker för att hålla igång med träningen. Så, säger ni att ni inte har tid med 15 minuter. Då är det någonting som måste prioriteras om. Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar