söndag 10 juli 2011

Utvärdering & bilder från Tammerpokalen 2011

 OBS! Varning för LÅNGT inlägg OBS!

Tammerpokalen 2011 är över. En erfarenhet och en upplevelse som verkligen var utöver det vanliga. Att kunna säga att man har stått på scen och tävlat i en classic bodybuildingtävling. Det trodde jag faktiskt aldrig skulle hända. Men nu har jag stått där. Nu kan jag säga att jag har gjort det. Och jag kunde inte drömma om ett bättre resultat. 2:a plats. CBB -175cm.

1:a ronden
1:a ronden


Dagen började med att stiga upp klockan 7 på Lördag morgon.  Jag trodde att jag skulle vara oerhört törstig när jag vaknade eftersom jag enbart hade druckit 5dl vatten under fredagen och från och med klockan 20.00 på fredagskväll strypt vattnet helt. Men törsten var i princip obefintlig. Jag tryckte i mig en banan och 2 msk riskvikk på morgonen bara för att bli lite piggare. Jag ville inte ha trycket redan på morgon utan spara detta till själva tävlingen. Fortfarande så drack jag inget vatten, vilket jag inte skulle göra under hela dagen. Detta PGA att man inte vill ha massa vätska mellan musklerna och huden, utan man vill att all vätska som finns i kroppen ska sugas in i musklerna.

Nutella med Tom & Jerry kex.


Invägning klockan 8 gick kanonfint. 65,8kg. Med min längd på 173cm så skulle jag ha fått väga 73kg som mest. Jag visste om att jag inte riktigt hade massan. Jag saknar en del på armar, axlar och ben. Men vad gör det. Min ambition var att fara hit och ha kul!

Klockan 10.00 skulle jag upp på scen. Jag fyllde kontinuerligt med riskakor för att försöka dra åt mig vätskan i kroppen. cirka 1 timma och 15 minuter före så åt jag en portion med Riskvikk & rikligt med BOB hallonsyllt. Snabba kolhydrater för att jag skulle få det tryck jag ville ha. Därefter fyllde jag kontinuerligt med. Kex, nutella, sylt, ahlgrensbilar, riskakor, snickers, hallonmunk tills jag kände att jag hade det tryck som jag ville åt i kroppen.

Cirka 20 minuter innan scenen så började uppumpningen. Jag körde lite armhävningar, situps, sidolyft, curlar, dips, rodd. Väldigt lätt, bara för att få pump i musklerna.

Pumpning
Pumpning

Pumpning
Pumpning

Pumpning


10.00 kroppen kändes grym och vi kliver ut på scen. Ett hårt ljus av strålkastarna lyste på oss och nu var det dags. Flera 100 hade letat sig hit för att beskåda denna tävling. Och jag gjorde det jag kunde. Adrenalinet pumpade och svetten bara rann. Att det var så fysisk jobbigt att posera kunde jag inte tro.

1:a Ronden

1:a Ronden

1:a Ronden

1:a Ronden

1:a Ronden


Första omgången var färdig och jag kände mig riktigt nöjd. Detta var ju riktigt kul, tänkte jag. Men redan här började uppladdningen för nästa framträdande som var Finalen som gick av stapeln klockan 16.00. Därimellan försökte jag fylla lagomt med mat för att inte tappa trycket. Till lunch åt jag en pizza utan ost. Skumt att det gick bra att äta denna utan att dricka vatten. Jag tror att kroppen hade vant sig vid det låga vätskeintaget. Jag försökte även få lite sömn därimellan och fokusera på finalen.

Pizza utan ost till lunch. Inget vatten.
Vila


Under finalen skulle jag framföra min fira posering där jag var själv på scenen med egenvald musik. Jag gjorde samma procedur som inför mitt första framträdande och formen kändes fortfarande bra. Innan jag skulle utföra min fria posering så skulle samtliga tävlande ut på scenen samtidigt och utföra en Posedown. Där ska man försöka få igång publiken och köra sina bästa poser. Direkt därefter var det min tur att ta plats på scenen. Först ut. Jag tog plats. Musiken startar, men de fumlade med musiken då de hade för låg volym i början så jag missar hela introt då jag inte hör någonting. Jag missade visserligen de första poserna, ingenting som publiken visste om, men det störde mig i min posering. Hela det fria programmet blev lite hackigt men jag klarade av att fullfölja det. Aningen missnöjd går jag därifrån, skakar dock bort det ganska snabbt.

Fria Poseringen

Fria Poseringen

Fria Poseringen

Fria Poseringen

Fria Poseringen

Fria Poseringen


När alla hade gjort sitt program färdigt så gick vi ut alla på scenen så fick domarna jämföra oss mot varandra. Medans domarna jämförde sina resultat så fick vi utföra en posedown. Salen var fullsatt och folk skrek. Ni kan bara tänka er hur adrenalinet flödade här. Grymt kul! 

2:a Ronden

2:a Ronden

2:a Ronden

2:a Ronden


Som jag skrev tidigare. 2:a plats. Och jag kan inte bli nöjdare. Killen som vann hade några kg mer massa än vad jag hade och det är ingenting man kan göra något åt. Han förtjänade verkligen segern. Grymt!

2:a Plats i CBB -175cm


Just efter tävlingen mådde jag inte så jättebra. Jag var väldigt törstig och drack ganska snabbt 2 liter vatten. Detta resulterade i att magen svällde upp. Men ganska snabbt så mådde jag bättre igen. Jag har inte kännt mig nå sliten än, och kroppen känns ungefär som igår.

Utan mina grymma polare hade jag aldrig klarat av detta. Så jag vill passa på att tacka Matte, David och Ola ( som hemifrån har kunnat guida mig rätt). Guld värt att ha några som er som ställer upp. Jag vill även tacka Mange för att vi fick bo hos dig i helgen.

Tack och bock!

På kvällen efter tävlingen.


(OBS! mer bilder med bättre kvalitet kommer sen när jag har fått tag på dem OBS!)

8 kommentarer:

  1. Snyggt tomme! :D Grattis till andraplatsen än en gång. Nu äre bara ösa på och köra AF i December! Kram

    SvaraRadera
  2. Du är magisk Tomme! Mera massa sen är du i fitnesseliten!

    SvaraRadera
  3. grymt imponerande första tävlingen och det går riktigt bra grym fysik och just Dubbel biceps bakifrån är brutal

    så blir det mer tävling nästa år då?
    så nu vill se se dig göra en bra bulk och packa på dig så mycket massa som möjligt utan att öka allt för mycket fett.

    SvaraRadera
  4. Du är så jävla grym Tomme, as mkt grattis!!!

    SvaraRadera
  5. Fantastisk kropp ! Helt sjukt du har ju typ Inge gett ALLS!

    SvaraRadera
  6. Bitches in my old phone. I should call one and go home11 juli 2011 kl. 00:57

    king!!!

    SvaraRadera
  7. Grattis igen och kul att träffa er på kvällen sen. Ser bra ut detta!

    Nicke

    SvaraRadera
  8. Tack så mycket för alla gratulationer.

    SvaraRadera