onsdag 27 juli 2011

Update & resultat från de senaste 2 veckornas träning !

Krig i gymmet, krig på löparbanan, ständigt nya målsättningar!
Som jag skrev i ett inlägg för ca 1 vecka sedan (Länk) så har löpningen vart en stor tårtbit i min träningsvolym de senaste 6-8 veckorna. De senaste 5-6 dagarna har vart en typ av "testvecka" där jag klarat av 4/5 målsättningar som jag satt upp med min löpning denna sommar. Tyvärr så skjuter jag på gränserna hela tiden eftersom att jag fortsätter att förbättra mig för varje vecka som går. MEN även om jag skjuter på gränserna, så har jag distans & respekt för mig själv eftersom att jag klarat mig förbi de flesta av tiderna som jag satte upp i början av Juni.

Nya gränser sprängs för varje vecka.

Här nedan är målsättningar jag satte upp: (Bästa tid står i fet text)

målsättningar på olika distanser.
300 meter: 42 sek --- (41 sek)
600 meter: 1.35 sek --- (1.35 sek)
1000 meter: under 3 min --- (2.58 sek)
1500 meter: under 5 min --- (4.45 sek)
3000 meter: under 10.30 min --- (ej prövat på än, blir inom närmsta 2 veckorna)

Jag vet & känner att jag har några sekunder att plocka på vissa distanser, ifall det blir så är jag riktigt nöjd ifall ej ,så deppar jag inte ihop för det.

Träningen i gymmet senaste veckorna har vart intensiv & med lite mindre volym än vanligt. Men alla muskelgrupper har fått pisk varje vecka. Vissa pass har vart CrossFit-utmaningar, som verkligen sliter på puls och muskelfibrer. Hade vart kul att se hur mycket bättre löpningen skulle gå ifall jag släppte gymmet helt i 10-14 dagar. Tyvärr har jag inte hjärta till det, därför har det på dom senaste 12 dagarna blivit dubbla pass 11/12 dagar! Aningen hårt ja, men vad ska man göra när man vill vara så bra som möjligt på allt möjligt ! =)

Min kusin Niklas Enberg som jag under de senaste 2 veckorna
plågat igenom många pass, med mycket bra resultat!
Kör hårt alla där ute!

3 kommentarer:

  1. Blir ytterst intressant att få se tiden efter Coopertestet!

    SvaraRadera
  2. Riktigt bitiga armar du har!!
    Och lycka till med målen!

    Mvh

    SvaraRadera
  3. K.W: Jo det blir det för mig oclkså! haha...

    Henke: Tack Tack! Armarna är ingen direkt bra muskelgrupp för mig, men på denna bild så ser det inte allt för kasst ut faktiskt! haha...

    SvaraRadera