tisdag 26 juli 2011

Några klassiska lines ute i vimlet!

Party party! nykter eller berusad alla har ett eget val
När man är delaktig i några festligheter eller ute på krogen i vimlet, eller på en enkel fest med skiftlaget så kommer ständigt 2st frågor/uttalanden upp!

Alt.1 Varför dricker du inte ?? SVAR: Jaa du för att jag inte har något behov av det!

När jag då väll dricker (vilket faktiskt händer ibland) så kommer denna klassiker!

Alt.2 Dricker du!? Jag trodde att folk som du som är så seriös med träningen höll dig borta från alkohol! Svar: jaa.. vad ska man svara då! Jag står ju faktiskt där med ölen i handen..

Det jag vill säga är att det inte direkt finns något läge för mig där jag inte skulle bli ifrågasatt! Spelar ingen roll varesig jag dricker eller är nykter. Ska jag vara ärlig så lägger jag ingen större energi på att grubbla på vad folk tycker om mig. Jag respektera folk för vad dom är & står för, och hoppas innerligt att alla andra gör det med.

4 kommentarer:

  1. Haha, påminner mig om midsommar förra året då jag valde att inte dricka något för att jag hade träningspass inlagda på den dagen och dagen efter. Reaktionerna på det var strålande!

    SvaraRadera
  2. man ska inte vara rädd för nån fest då och då varken man är över seriös med träning eller inte

    jag har dom detta tänk
    man mår dåligt om man inte unnar sig nått
    man mår dåligt när man unnar sig nått ( som kan kanske inte borde göra )
    så hur man än vrider så blir det båda rätt och fel på samma gång

    så jag tycker man ska una sig så mycket det går fast till ändå en viss gräns men lever ändå bara 1 gång så då ska man se till att ha kul

    och ska man festa antingen skiter man i det eller så festar man helhjärtat och skiter i allt annat :D

    SvaraRadera
  3. Fan vilken visdom!

    SvaraRadera
  4. Jan D: Mmm.. alltid lika kul när man blir ifrågasatt =)

    Kim B: Handlar inte om att jag inte unnar mig saker. Texten handlar om hur folk alltid försöker trycka på något som är negativt, istället för att respektera andras intressen.
    MEN ABSOLUT så ska man unna sig! Unnar mig dock hellre andra saker än alkohol =)

    Magnus Puck: Tack för dina värmande ord !

    SvaraRadera