onsdag 31 augusti 2011

Veckans läsare Thomas Berger !

Thomas när han trivs som bäst!

Thomas Berger är veckans läsare på 4Klövern!

Som så många andra 60-talister började Thomas sin träningskarriär på REX "back in the days". Djupa böjar, samt tunga bänkar kombinerades med grunda shrugs i hopp om att bli nästa Johan "Plexus" Oldenmark.
Tyvärr så lyckades aldrig Vidselsonen Thomas med att leva upp till sina högt uppsatta mål inom byggningen, så summan av kardemumman blev den klassiska förbränningsfällan lagomt tajmad till 30 års krisen.
Denna mera konditionsinriktade träning har speglat Thomas liv de sista 15 åren.
Thomas har trots det stora debaclet på Midnattssoltrampet -97 som nästan kostade honom liv & lem lyckats mäkta med: 4 st starter på Vasaloppet med målgång, div. cykeltävlingar, samt 1000 tals mil i spåret, samt på rullskidor & inlines.
Just i dagarna går Thomas i tankarna om en satsning mot Vasaloppet 2012 & Cykelvasan 2012.
För att komma i form till dessa tuffa utmaningar så kombinerar Thomas styrketräning med alternativa konditionsformer. Viljan & inställningen till att aldrig ge upp trots sviktande energi i spåret är de främsta egenskaperna som denna solida 1:e OP besitter.
Att Berger även är ruskigt vass i köket vet nog de flesta av er läsare redan om, men för er som ej lagt detta på minnet så kan jag som levande vittne bekräfta detta till 100%.
Vi på 4Klövern kan inte annat än önska Thomas all lycka med satsningen mot vasaloppet & cykelvasan 2012 !

Många mil redan på "bågen" frågan är bara:
Klarar den Cykelvasan 2012 ?

3 kommentarer:

  1. Lycka till Thomas !

    SvaraRadera
  2. Fantastisk ära att lilla jag blir omnämnd i eran blogg med så fina ord. Måste faktiskt få tillägga att jag även håller Piteås köpmän under mina vingar när det gäller inköp av tränings tidningar. Allt för många nr från t.ex. B&K (back in the old days) till Kadens och runners world har inhandlats genom åren. Tycker som många med mig att det är kul och bra läsning på eran sida, och hoppas på vidare utveckling av bloggen i framtiden. ps. På nästa T-träff kommer jag att krossa dig och Mattias Engberg för all framtid med min kock kunskap:) /Light weight

    SvaraRadera
  3. Thompa du är en förebild för det äldre gardert! Respekt!

    SvaraRadera