tisdag 2 augusti 2011

Så bra som möjligt, på så mycket som möjligt ! (FILM)

Medeldistanslöpning på tid en träningsform som jag gillar skarpt

Många som brukar fråga mig vad det är som driver mig famåt i min träning. Detta brukar för mig vara ganska så lätt att svara på, men jag tror att det kan vara väldigt svårt för "breda skaran" att förstå.
Sett ur ett perspektiv från en person som jag inte har någon närmare kontakt med så är jag ju trots allt bara en helt vanlig fabriksarbetare, utan några som helst krav på mig att prestera inför en tränare, ett lag etc.
Dom som däremot känner mig riktigt bra vet hur mycket jag alltid vill utvecklas i allt som jag börjar med.
All denna träning ger mig i långa loppet en bred & stabil grund till att utvecklas & bli riktigt alround i dom flesta träningsformerna, detta givetvis på bekostnad av att kunna bli "ännu" duktigare ifall jag hade valt att satsa specifikt på någon av alla dessa träningsformer.
Tung styrka, löpning, CrossFit, simmning alla dessa träningsformer är vad jag sysslar mest med just nu.

Jag älskar att träna det är mitt liv. Jag ställer höga krav & nästan orimliga mål på mig själv, med det är så jag fungerar för att kunna prestera & pressa mig till det yttersta. Jag kommer nog att tävla mot mig själv så länge som jag lever, detta är vad som driver mig framåt i livet & gör mig tillfredsställd


( Film från ett CrossFitpass i våras )


( Film från ett benpass i våras )

3 kommentarer:

  1. Man lägger ju ribban på egen nivå.

    SvaraRadera
  2. såja Ola det är sånt är vi vill se ben videon

    Nu vill jag allt se mer blod svett och tårar och mängder med vikter som ska lyftas :D

    kör hårt

    SvaraRadera
  3. J.N: Visst är det så.

    Kim B: Haha förstår att du vill se mera järn! Tyvärr så är det inte min högsta prio just nu. Men självklart så tränar jag ju ändå med vikter men inte lika mycket som under vintern.

    SvaraRadera