tisdag 2 augusti 2011

Nya utmaningar...

...Ja nu har det snart gått 1 månad sedan jag stod på scenen och tävlade i en CBB tävling. Så här några veckor efter så känns det verkligen helt overkligt att man har stått på scenen. Men som jag skrev tidigare. Något av det roligare jag gjort.

Ett CrossFit pass på stranden 2 veckor innan tävlingen. Här mår jag som bäst.



Jag tror att det är väldigt viktigt att hitta nya mål eller utmaningar åt sig själv för att nå dit man vill. För en del handlar det om att gå ner 5kg i vikt, för vissa handlar det om att sprnga 5km under 20 minuter. Vissa kanske behöver träningen för att må bra. Men handlar det alltid om att det mål man sätter upp är någonting man verkligen vill, eller är det ett måste bara för att någon har sagt att jag MÅSTE göra detta? Jag har alltid gått efter filosofin att "det man inte vill göra, kommer inte gå att utföra". Ni kanske tycker att detta låter befängt, men tänk efter. Det ni inte vill göra, Varför i hela friden göra det då? Men om ni kastar om några ord i det jag sa nyss då? "Det man VILL göra, kommer ALLTID gå att utföra"!

För tillfället så tränar jag inte för något speciellt. Eller jo, att nå upp en sund och hälsosam livstil och för att jag aldrig någonsin skulle kunna vara utan träningen. Men jag måste säga att jag saknar känslan av att träna för att tävla. (Och det har enbart gått en månad sen jag tävlade?!?!) Det är något speciellt med att känna sig i toppform inför en stundande tävling eller att se på sig själv hur kroppen dag för dag blir starkare och mer förberedd på det mål man har satt upp. Jag saknar att kunna visa upp det man har åstadkommit. Jag gillade känslan när folk skrek på en och framförallt känslan att de skriker på en för att de gillar det man har lagt ner tid på.

Magi

Hursomhelst. Jag är sugen på nya utmaningar. Riktigt vad det blir vet jag inte ännu. Jag vill ställa upp i CrossFit SM, vara med i Athletic Fitness, jag vill bli långdistansare, men framförallt så vill jag må bra med det jag gör. Det är en balansgång att kunna satsa på någonting fullhjärtat utan att någonting blir lidande eller prioriteras bort. Detta är viktigt att ha i åtanke.

Så skaffa er nya mål & utmaningar, när ni vill så kommer ni också att kunna utföra dessa. Ha en grym dag!

4 kommentarer:

  1. Väldigt sant! Fast ibland kanske man inte behöver ett mål, utan man gör bara saker för att göra det och sen blir man glatt överraskad när det halvdana jobbet faktiskt ger ett rätt bra resultat :-)

    SvaraRadera
  2. Jag är impad Tomme, du började i ett hörn i mitten av precis allt, sen har du precis alla som rycker i dig åt alla håll dit dom vill du ska hamna. Tycker det är skitkul att du satsar oavsett om det blir sm som matador, kroppsrelaterade tävlingar eller vm i BJ ätning. Kul att du fått blodad tand och kör nu kick ass stenhårt! //aj i fäste

    SvaraRadera
  3. Speglar man sig 1500ggr dagligen så är ditt val ganska så givet! =)

    SvaraRadera
  4. Jag gillar att det fortfarande finns ljus i slutet av tunneln.

    SvaraRadera