lördag 27 augusti 2011

3 ursäkter till att inte träna

Jag har inte tid!

- Hur lång tid tar ett träningspass? Än en gång. ta bort 1 timma tv-tittande per dag så har du helt plötsligt 365 träningstimmar om året.

Jag är för trött när jag kommer hem!

- Oftast så är det inte kroppen som är trött, utan det är ditt huvud som är trött. Att komma iväg och träna gör dig oftast piggare och du frisätter endorfinerna i kroppen som gör dig glad. Hur ofta har du egentligen ångrat att du inte for iväg och tränade?

Min träningskompis vilar. Då vilar jag också!

- En av de sämre ursäkterna man får höra. För vem tränar du för egentligen? Ta ansvar för din egen hälsa och utför ditt träningspass själv.

1 kommentar:

  1. Precis många säger man inte har tid men även om du slösar 1-2h på gymmet vilket resulterar i det du skrev man blir glad och pigg av endorfiner vilket gör att man orkar göra mer saker och blir mindre slöande vid soffan m.m för man har varit tröt.

    Lite svårt att förklara hur jag tänker.

    SvaraRadera