onsdag 10 augusti 2011

CrossFit utmaning Tomas vs Ola (FILM)

Ibland kommer man till en punkt i sin träning där man känner att utmaningar är på sin plats. Därför körde jag och Ola en Crossfit tävling mot varandra. Tävingen bestod av en utmaning uträknad mot din kroppsvikt.

WOD

- Bänkpress 5*5 på kroppsvikt 70kg
- Militärpress 5*5 på 0,75 * kroppsvikt 50kg
- Dips 5*5 på 0,5 * kroppsvikt 35kg

Då jag under denna utmaning vägde 68kg så rundade jag upp vikten på bänken och drog ner den litegrand på militärpressen.



Skulle vara kul att se om någon annan vill utmana sig och testa på denna utmaning. Imorgon får ni se hur det gick för Ola!



8 kommentarer:

  1. ojoj såg ruggit tungt med dipsen :D

    när ni gör videos sänk musik volymen så det inte blir sån volym skillnad när prat kommer så man slipper höjja gärnet för att höra.

    SvaraRadera
  2. nu var det de där igen med vs....

    SvaraRadera
  3. Klart det ska vara vs. Man tar sig ingenstans ur träningssynpunkt om man inte tävlar mot någon eller mot sig själv! MERA utmaningar!

    SvaraRadera
  4. Haha, kan älska : Du kör så uberstrikta dipps så man blir mörkrädd, Ola what a sport gentleman :D

    SvaraRadera
  5. Ola lyckas alltid komma med de rätta kommentarerna vid de rätta tillfällena. Men om sanningen ska fram så blir man faktiskt lite mörkrädd ;)

    SvaraRadera
  6. Ibland så kan mina kommentarer låta lite dryga! Men jag vet att Tomas förstår min humor & har hög tilltro på min något udda peppningsteknik =)

    SvaraRadera
  7. Ola: Jag köper den också alla dagar i veckan, men lät så magiskt kul just i de skedet :) Timing is all :)

    SvaraRadera
  8. Bra jobbat du också Tomas!

    Får ta och prova denna utmaningen någon dag, men får nog köra push press jag med om det ska gå vägen..


    Mvh

    SvaraRadera