fredag 22 april 2011

Träningsresa till Turkiet ( Del 5 )

Vi börjar gå mot vårat slut, och ja, vi är rätt slut! vi räknade till att vi som instruktörer kommer ha tränat 19 pass totalt på 9 dagar. Det känns verkligen i kroppen. Därför hoppas vi på lite sol imorgon så vi kan njuta lite mer än att ligga med jacka över kroppen när vi sover i solstolarna.


Det jag tänkte fokusera på i detta inlägg är maten på detta ställe. Jag måste säga att det är verkligen fantastiskt. Stort buffe bord som varieras varenda dag. Det har inte varit samma mat ännu och vi har varit här i 7 dagar nu. Jag förstår inte riktigt hur det går när det finns typ 20 olika sallader att välja mellan 10 olika protein källor och 100 tals olika kolhydratskällor. Nyttiga som onyttiga. Dessert bordet är gigantiskt.

Dock är jag väldigt fascinerad över hur nyttigt man skulle kunna äta här. Skulle inte vara några problem allas att hålla en CKD-kost här. Finns, Aburgine & zuccini till varje måltid. Fetaost av alla dess olika slag. Ja, de har allt.

Så vad väljer vi?

Kolhydratsrikt?



Eller kolhydratsfattigt?



Ha en trevlig PÅSKhelg!!

2 kommentarer:

  1. Hur många pass har det blivit totalt under resan? Känner du dig utbränd och kommer ta en vilovecka i veckan eller? Hur går dietandet?

    SvaraRadera
  2. Adde: Det blev ganska många pass. Jag fick det till 22st. Dock kan visa av dessa pass räknas som vila, menmen. Kommer inte ta en vilovecka när jag kommer hem, har haft ett break med dieten och kommer köra balans denna vecka och fortsätta med dieten veckan därefter i 4-5 veckor till.

    SvaraRadera