lördag 16 april 2011

Gästbloggaren Tobias Forss (bättre sent än aldrig)


Ett steg bakåt, blir bara ett steg uppåt om du går baklänges i en uppförsbacke!

Hej igen!

Har legat på latsidan med mitt bloggande ett tag, mycket på grunda av några motgångar den senaste månaden...

I Stockholm har våren börjat arta sig, vilket är fantastiskt skönt ur ett klimatperspektiv men samtidigt en mardröm för alla allergiker.
Detta i sin tur har gjort att min senaste träningsmånad har fuckat ur totalt. Svullen hals, hösnuva, kronisk trötthet, en puls på 300 har medfört att jag denna månad tyvärr har tagit ett kliv tillbaka. Kroppen har sagt ifrån och efter min så kallade lungkollaps vet jag mer än någon annan, hur viktigt det är att lyssna på sin kropp.

Men inget ont som inte för något gott med sig. Är uppe i Piteå en vecka nu, här uppe har inte våren kommit lika långt som nere i Stockholm och redan efter en dag uppe i norr, känner jag mig mycket frächare och piggare, än vad jag gjort på länge. Detta i kombination med mammas husmanskost och goda vänners sällskap, gör att motivation och kraft är på topp igen. Kommer nog hinna med ett och annat skift på ”Lycktan”, några sköna morgonlöpningar, en och annan stanly med Käse, Spinning på Korpen, Påsk-innebandyn a la Eken & Co samt även förhoppningsvis något mjölksyrebrännande styrkepass med vår bäste och även en stor förebild i mina ögon Ola Enberg. Känns som att några dagar uppe i norr kommer göra en riktigt gott, både för kropp och själ men som sagt:

DET ÄR JU HIT MAN KOMMER NÄR MAN KOMMER HEM

4 kommentarer:

  1. Bara att kämpa vidare Tobbe! Du verka ha ett psyke av stål!

    SvaraRadera
  2. Tusen tack, de orden värmer verkligen, jo viljan att nå toppen igen sporrar en, men visst har det känts som uppförsbacken varit oändlig.

    men säger som Surviver: Theres no easy way out, theres no shortcut home...

    SvaraRadera
  3. Kung Tobbe! bara att kriga på! Kör det beryktade benpasset imorgon efter att jag jobbat klart! Blir runt 15-16 tiden! Slå en sinka ifa. du är sugen!

    SvaraRadera
  4. Har en bandy + en 2 mils löpning i buggarna idag, så ett tufft ben imorgon, kommer sitta som gjutet

    SvaraRadera