tisdag 5 april 2011

Samuel Sandlunds filmblogg

Tjena!, direktören här!

Nu tror jag är klar med min topplista. Den är på 40st men det är svårt att rangordna filmer så filmen nr 1 på listan behöver inte vara bäst utan som sagt så är det dom 40 bästa, är en fin gräns mellan 1-40, kan även säga att det inte var lätt, har säkert glömt bort några filmer men nu så kör vi.

Rounders (Matt Damon((Edward Norton)
The Departed (Matt Damon, Leonardo DiCaprio Jack Nicholson)
Fight Club (Brad Pitt, Edward Norton)
American History X (Edward Norton)
Pulp Fiction (Samuel L Jackson, John Travolta)
Batman Begins (Christian Bale, Morgan Freeman)
The Dark Knight (Christian Bale, Heath Ledger)
Juryn A Time To Kill (Samuel L Jackson)
Full Metall Jacket (Matthew Modine)
Nyckeln Till Frihet (Morgan Freeman)
Den Gröna Milen (Tom Hanks)
Shutter Island (Leonardo DiCaprio)
Schindlers List (Liam Neeson)
Seven (Morgan Freeman, Brad Pitt)
Sin City (Bruce Willis, Clive Owen)
Avatar (Sam Worthington)
Will Hunting (Matt Damon, Robin Williams)
Braveheart (Mel Gibson)
Gladiator (Russel Crowe)
The Illusionist (Edward Norton)
A Beautiful Mind (Russel Crowe)
Cinderella Man (Russel Crowe)
Seven Pounds (Will Smith)
Jakten på Lycka (Will Smith)
Forrest G (Tom Hanks)ump
The Machinist (Christian Bale)
The Prestige (Hugh Jackman)
Top Gun (Tom Cruise)
Sagan om Ringen (Elijah Wood)
Sagan om de Två Tornen ( Viggo Mortensen)
Sagan om Konungens Återkomst (Ian McKellen)
Pirates of The Caribbean 1,2,3 (Jonny Depp)
Stjärnornas Krig (Mark Hamill)
Rymdimperitet Slår TillBaka (Harrison Ford)
Jedins Återkomst (Harrison Ford)
Inside Man (Clive Owen)
Childern Of Men (Clive Owen)
Remember The Titans (Denzel Washington)
Man Of Fire (Denzel Washington)
Deja Vu (Denzel Washington)
Gothika (Halle Berry)
Matrix (Keanu Reeves).

Det här var min lista gott folk, blev några extra filmer i slutet, sen så har jag inte sett alla filmer som har kommit ut så det kanske ska in några till på listan o såna som man inte har tänkt på. Kommer även att komma ut med en lista på dom bästa serier som jag har sett men den kommer senare o lär säkert inte bli lika jobbig.

Mycket nöje på återseende.

12 kommentarer:

  1. Grym Topp40 lista Samme!

    Ska genast börja beta av alla filmer jag missat =)

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat Samme! tyvärr är jag inget fan av sagan om ringen triologin men i övrigt var det många bra filmer!:)

    SvaraRadera
  3. Var lite osäker på dom filmerna hanna, var samma med avatar t ex. den är med mest för att man såg den i 3d

    SvaraRadera
  4. alla har vi olika film smaker tycker det var mest skit filmer några riktigt bra men inga Arnold eller Stallone filmer och inte Die hard filmer illa illa

    I'll be back :D

    / Kim B

    SvaraRadera
  5. För lite drama! BESVIKEN

    SvaraRadera
  6. Kul att se Rounders som nr 1, oslagbar !

    SvaraRadera
  7. Rounders är inte nr 1, har inte rangordnat filmerna utan jag skrev rakt ner dom jag kom på. Sen så tycker jag inte att Arnold har så mycke att göra på en topplista men som sagt så är det väldigt individuellt o detta var min lista

    SvaraRadera
  8. Inte en enda film med en snygg/grym tjej i huvudrollen!! Vad är de för lista ?! Och vad hände med prefixet "top 5" eller "top 10" ?! Top 40?!?! BESVIKEN

    SvaraRadera
  9. Jadu det var kanske lite dåligt, men det finns några snygga tjejer, ta Jessica Biel hon är med i The Illusionist. Sen har du Halle Berry i Gothika. Räcker inte det?
    Sen så kanske listan blev lite längre än vad jag hade tänkt från början men som sagt så var det svårt att rangordna så jag gjorde så här istället.

    SvaraRadera
  10. Hääää Äää Enberg5 april 2011 kl. 23:08

    Skulle gärna se en lista med kategoriserade TOp5 filmer! TEX:

    Drama
    Action
    Komedi
    Äventyr
    Skräck

    Etc...

    SvaraRadera
  11. Besviken! Inga Jenna Jameson filmer.

    /IPL

    SvaraRadera
  12. Fint att du fått med både Fight Club, Se7en och Pulp Fiction, då känns ju övriga 37 rullar mer som en fin bonus! Om du inte har sett The Game borde du göra det ASAP ifall du gillar Finchers grejjer :)

    SvaraRadera