måndag 25 april 2011

Resa, njuta, fetta på sig och börja om!

Är sedan ett dygn tillbaka i piteå efter en fantastiskt härlig semester på Gran Canaria med min kära flickvän Magda. Har verkligen bara mått gott, ätit gott och sovit gott i bästa resesällskapet! Har blivit mycket sol, lite bad och en hel del gymträning.

Tyvärr för min diets utgång så har resan inte gett några dröm resultat. Efter att ha snittat ca en måltid med pommes frites, en hel del vitt bröd med marmelad, kalaspuffar och yougurt, en glass och en god middag med en halv flaska vin i princip varje dag. Har formen fått säg en rejäl törn.
4 kilo upp! Dock är den största delen av viktuppgång i vätska som har lagt sig som ett jämnt späcklager över hela kroppen. Detta vätskelager gjorde sig redan påmint den andra dagen på ön och det kändes väl inte allt för kul att se formen faljera total på två dagar. Kan bara konstatera att kroppen fick sig en ordentlig chock av den nya kolhydratrika och lite mer salta kost jag kört.

Med tanke på att jag kört fem gympass, joggat och gått en del promenader och hållt långt ifrån det enorma kaloriintag jag kan köra om jag vill så känns det som att jag snart ska vara tillbaka i fas med dieten:)

För att hitta tillbaka till toppformen igen drar jag imorgon iväg till riksgränsen för en trevlig träningsemester med familjen Pajala. Lär bjudas på en hel del längdskidor och utförsåkning mm. så förhoppningsvis kommer formen vara kraftigt förbättrad om redan en veckan!

Kommer hålla er uppdaterade om vad som händer i gränsen tills jag och Magda kommer hem på lördag för att joina in på Davvans ValborgsFEST:)

Här kommer lite bilder från canaria:














 

5 kommentarer:

  1. Fattar du inte att det är flygresan på 6-7 timmar som får dig att binda vätska!!! Skaplig fysik btw. Finns dock mycket som skulle kunna bli bättre!

    SvaraRadera
  2. Lätt och fint löpsteg. En framtida karriär som löpare?

    SvaraRadera
  3. Nog för att ni är nykära men är det inte lite överdrivet (till och med för en duva) att sova I RESESÄLLSKAPET?!

    SvaraRadera
  4. Robban från Umeå (ifall han verkligen finns på riktigt)25 april 2011 kl. 22:49

    Ingen dålig pudding du skaffat min gammle vänn!

    SvaraRadera
  5. Grotesk GRYM utveckling på dig X:et inget att hymla om! Summering: Tunnare portfölj=Ruskigt innehållsrik tillvaro

    SvaraRadera