onsdag 13 april 2011

Dagens CrossFit pass! (FILM)

Igår körde jag ett riktigt roligt CrossFit pass. Jag insåg att jag inte skulle ha tid till att fara iväg till gymmet och visste inte riktigt vad jag skulle träna. Det enda jag visste var nog att jag VILLE träna. Därför knåpade jag ihop ett pass som gick att köra hemifrån på utegården.

Detta är det som är mest fantastiskt med CrossFit, det är tidseffektivt, du blir komplett tränad, får dig en riktig genomkörare samt att du kan träna CrossFit vart du än befinner dig. Det finns nog inga begränsningar tror jag. Hur som helst. Här kommer dagens pass:

3 Rundor av

- Ca: 2.20 meter klättring upp för ett räcke
- 10 CrossFit svingar (för att sedan utföra denna stege ner till 1 sving)
Alltså (Klättra, 10 svingar, Klättra, 9 svingar, Klättra, 8.... osv)
- Ca: 2.20 meter klättring upp för nästa räcke
- 5 Snatches per arm (för att sedan utföra denna stege ner till i snatch)
Alltså (Klättra, 5 snatch per arm, klättra, 4 snatch per arm... osv)



Sätt på tidtagning och kötta på!

5 kommentarer:

  1. Vad fan håller du på med om jag får fråga? :/

    SvaraRadera
  2. Ser lite kul ut iaf :-)

    SvaraRadera
  3. Gött pass, bra film, kul med udda övningar och upplägg!
    Kämpa på!!

    mvh

    SvaraRadera
  4. Esvarg Häggflod14 april 2011 kl. 09:18

    Tråkigt väder, men härlig kille!






    mvh

    SvaraRadera
  5. Steken: Jag leker litegrand ;)
    Whee: Riktigt kul, bara hitta det som finns i din omgivning och kör igång.
    Henke: Tack du! Alltid kul att köra något annorlunda.
    Esvarg: Kul att se dig här igen, De 2 aspekterna kanske väger upp varandra?

    SvaraRadera