onsdag 22 juni 2011

Samuel Sandlunds filmblogg del.2 (serier 6-10)

Tja direktören här!

Var ett tag sen men det har faktiskt inte blivit så mycke filmer dom sista veckorna blir alltid lite mindre då det blir sommar o så har jag ägnat mig åt en serie istället.
Har sett igenom The Pacific uppföljaren till Band of Brothers och som alla andra uppföljare så brukar dom inte bli lika bra som den första men jag ger den här ändå en stark 4. Plats 6.

På plats 7 så tror jag sätter 24. Är en långkörare med 8 säsonger, kan bli lite samma stuk säsong efter säsong men jag tycker att dom har hållt en väldigt hög kvalite så jag ger den här ocskå en stark 4.

På plats 8 kommer det lite kommedi serier. I tur o ordning så rekommenderar jag Scrubs. Zach Braff har huvudrollen som en tankspridd läkare, fått väldigt bra betyg på imdb för att vara en komediserie 9,0 i betyg, kanske lite lägre hos mig men riktigt rolig serie.

Plats 9 kommer en äldre komedi serie. Är verkligen en långkörare som har hållt väldigt bra och än idag så kan man se repriserna på 6:an o skratta likt förbannat. Serien är Married with Children eller på svenska Våra värsta år. Är Ed O`neill i huvudrollen som den misslyckade skoförsäljaren Al Bundy har alltid otur och får aldrig nån lycka. 8,7 på imdb under 11 säsonger säger en hel del

På plats 10 så skulle jag sätta Family Guy. Är en tecknad vuxen serie som bara blir bättre o bättre. Såg inte så mycke på den då den kom 2001 men har fastnat för den under årens lopp och det fortsätter komma nya avsnitt till serien. 8,6 i betyg på imdb

//Direktören

2 kommentarer:

  1. Spännande... Ser redan fram emot plats 1-5. Lite mindre särskrivningar skulle dock öka underhållningsvärdet ännu mer.

    SvaraRadera
  2. Bra lista! Märks när någon är insatt och kan sin sak!

    SvaraRadera