onsdag 15 juni 2011

4 dagar i London !

Nyss hemkommen efter 4 dagars semester i London. Grym stad med en shopping i toppklass över hela världen sett! Föredrar helst chartersemestrar, men jag är väldigt nöjd med resan som sådan. Är dock inget större fan av storstäder, men jag upplevde London som betydligt mindre stressigt än tex. Stockholm.
Att pundet är väldigt lågt just nu, samt att priserna är extra pressade under semesterhandeln ledde till att tom. jag fick "shoppoholic " tendenser. Hannah blev rätt så less på mig, vilket ni säkert kan läsa mera om på hennes blogg: http://hamer.blogg.se/

10 reflektioner på resan!

* Engelska kosthållningen är en KATASTROF! Som tur är finns ju alla världens kök i en sådan stor stad!
* 1pund=10kr istället för 1pund=15 kr Detta gjorde allt 1/3 billigare
* Engelska folket är extremt trevliga, även folk i fyllan som knappt kan stå på benen.
* Taxfree handeln på Heathrow är brutalt gigantisk
* T-bana systemet i London var extremt lättförståeligt! Uppskattas som vilsen turist.
* Vad pysslar folket med på fritiden som jobbar mitt i centrala London ?
* Sjukt mysigt med alla parker som bryter av storstadsstressen med lugn & ro.
* Har 90% av all engelska män 2 tatueringar! 1 med favoritfotbollslaget, samt en på frugans namn!
* Varför har man vänstertrafik? Var ju tvungen att kolla 7ggr höger vänster varje gång man skulle korsa en gata!
* Innan en shoppingweekend ska man vara fysikt utvilad, inte tot. nertränad. Kan låta fjantigt men timmtals med promenader/dag tar fan på buggar, knän, hälar etc.

Lite bilder!


Hyde park i centrala London

Kan väll inte bli mera Engelskt! Tele-kiosk,
buss, samt Big Ben i bakgrunden.

Engelska köket har långt kvar innan dom når
upp till den Italienska standarden!

Nikebutik med 6 våningar. Här hade en "våldrippad matador"
blivit snedare än snedast.

1 dags shopping för mig på en butik som hade istortsett alla märkeskläder.
Slutade med att jag fick köpa en resväska på affären för att kunna få med
mig alla kläder & skor hem. Sjuka priser ca 75%billigare än i Sverige.

3 kommentarer:

  1. London är great !!
    Förresten fem plus, getingar, pitepaltar eller vad man nu säger.....till ditt inlägg om alkohol. Suveränt. Tror många har dig lite som en "idol" och att du säger att de är ok att inte dricka tror jag inspirerar många !!
    Keep up the good work !!
    //Jenny.

    SvaraRadera
  2. Tack Jenny snälla ord, UPPSKATTAS!
    Min poäng med inlägget var ej att inspirera folk att avstå alkohol, mera bara hur jag själv tänker ang. alkohol. Men absolut så kan det säkert inspirera någon, tror dock att alla har sina egna värderingar på vad som är värt att lägga energi på, ifall det är med eller utan alkohol är ju givetvis upp till den enskilda individen. Skulle inte kalla mig själv "idol" haha, men visst jag skriver ju inlägg för att inspirera folk till diverse saker.
    Försöker iafa. att vara en förebild =)

    SvaraRadera