tisdag 21 juni 2011

Dagens CrossFit pass!

Jag tänkte ta och bidra med lite inspiration till CrossFit träning. Detta pass körde jag med en grupp på Step In förra onsdagen:

Del 1

(Utför dessa övningar i ett med max 10 sekunders vila mellan varje övning)
- 1 min c-crunch
- 1 min russian twist
- 1 min diamanten/propellern.
- 1 min Sneda situps med benen uppdragna

X2

Totalt: 8 minuters arbete

Del 2

10 minuters AMRAP

(Placera ut en stång utan vikter på en plats, och 15 meter från denna stång placerar du ut viktskivor. Ditt mål är att du ska lyckas komma upp i högsta möjliga vikt på stången under dessa 10 minuter. Så här går övningen till)

- Börja vid stången och spring till dina viktskivor och gör 5 burpees (varje gång du kommer till dina viktskivor MÅSTE du göra 5 burpees innan du får ta en viktskiva).
- Du tar valfri viktskiva (Största rekommenderas) går utfallsgång med viktskivan ovanför huvudet med raka armar tillbaka till din stång, och sätter på vikten.
- Upprepa samma procedur 1 gång till för att få samma vikt på andra sidan.
- Glöm inte dina 5 burpees
- När du satt på din andra viktskiva så gör du 8 Marklyft med stången.
- Därefter gör du samma procedur tills tiden är ute.

Målet är att komma upp till så tunga vikter som möjligt på stången under 10 minuter. Kommer du upp till en vikt där du anser att du inte klarar något mer så kan du köra på den vikten och enbart springa till andra sidan, gör 5 burpees, och spring tillbaka för att göra dina marklyft med samma vikt.

Jag garanterar att detta kommer bli en prövning. Men samtidigt så lovar jag er att tiden kommer att gå väldigt fort!

Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar