torsdag 9 juni 2011

Body Combat utbildning

Ikväll så bär det alltså av till Stockholm för att gå Body Combat utbildningen. Detta ska nog bli en av de större utmaningar jag gjort inom träningsgenren. Då min teknik har varit helt obefintlig gällande kampsport, så har jag försökt träna upp detta under några månaders tid. Jag kan väl säga att tekniken har gått bättre och bättre. Men Jag har fortfarande mycket kvar att lära mig.

För tillfället är jag hos min mor och tränar litegrand utomhus i det fina vädret på tekniken i Combat. Helt fantastisk morgon.



Tyvärr så åkte jag på ett bakslag förra veckan när jag körde ett BC-pass. När jag skulle kicka så vek sig höften och jag ramlade platt på golvet. Utan känsel i vänster ben i några minuter och en brinnande känsla i baksida lår. Dagen efter fick jag konstaterat att mitt bäcken hade skiftat 1,5cm och att jag hade en bristning i baksida lår. Bäckenet knäcktes tillbaka men bristningen är något jag fortfarande går omkring met. Jag hoppas verkligen att något mirakel inträffar innan morgondagen. För som det är för tillfället ser mina kickar ut som en ostkrok.Önska mig lycka till!

Njut i vädret ni som kan.

2 kommentarer:

  1. Nyckeln till hemgång9 juni 2011 kl. 10:29

    Varför ödsla tid på en sådan träningsform som Combat? Trodde att du var en hängiven byggare som Ska upp på scenen och äga på Tammerpokalen! Eller har jag fel?

    SvaraRadera
  2. Vänta nu. Teknik, i body combat? What? Tekniken är ju marginaliserad som aldrig förr i den träningsformen, iaf i avseende för effektiv kampsport.

    SvaraRadera