torsdag 23 juni 2011

Energi in

Tomas skrev för en tid sedan ett inlägg om energi in och hur viktigt detta är för fortsatt utveckling i vad vi än tar oss för. Som elitidrottare har jag efter många år lärt mig vad som är viktigt och ger någonting kontra vad som bara kräver energi. Platser är ett sådant exempel, det finns ställen där man bara kan vara. Sätta sig på bryggan, titta på vattnet. Låta saker sjunka in, lämna andra till senare.

För mig är och har alltid varit Trundön ett sådant ställe. Med havet som går in riktigt längst ut på udden hos ett par bekanta till mor & far. Spenderade många dagar som liten här med fiskespöet i handen i flertalet timmar.
Kanske skulle lagt en träningshelg här vet jag att jag tänkt fler än en gång, hoppas på att få det till verklighet en dag.

2 kommentarer:

  1. Djup analys, från en djup person, med ett djupt intresse för träning!

    SvaraRadera
  2. Är det Ludde eller David på bilden?

    SvaraRadera