onsdag 8 juni 2011

Ola Enberg diet 2011 del 20 (Min syn på alkohol)

Hej alla läsare! Var ett tag sedan jag skrev, har mycket på G just nu men ska göra mitt yttersta för att kunna få till några kvalitativa inlägg! Det som är det svåra med att skriva på en blogg är att man vill försöka att nå alla typer av personer (från dom mest inbitna, till dom som funderar på att börja träna)
Eftersom att min diet & livsstil är ganska så komplex så blir det ofta att jag skriver om saker runt om dieten istället för självaste dieten. Detta pga. att jag vill kunna inspirera läsare att pröva, istället för att avskräcka! hahaha..

Som rubriken lyder så hade jag tänkt nämna några rader om vad jag har för syn på alkohol. Jag skulle uppskatta att jag senaste 2-3 åren druckit alkohol ca 4ggr/år! Detta kan givetvis tolkas som att jag är någon form av Tråkig "mupp" som bara sitter hemma och äter kyckling & broccoli ! MEN nej nej... jag kan berätta att så ABSOLUT inte är fallet. Jag är med på allt som händer & hittas på, det jag däremot ej behöver för att ha kul är just alkohol. Jag tycker att det är minst lika roligt att träffa folk nykter som full.
Att jag dessutom också (de få ggr jag dricker) blir sängliggandes dagen efter som en 5åring liten pojke med dubbelsidig öroninflamation, gör ju inte avhållsamheten svårare att ta till.

Alla som känner mig och har umgåts med mig mycket förut vet att jag inte spottar i glaset, men tiderna med en 75:a och 1 paket juice från OKQ8 är nog över för min del. Jag ser det som en rolig tid i mitt förflutna, jag har gått vidare i livet och funnit andra saker som intresserar mig mera. Jag försöker att uttnytja alla dessa stunder i så stor utsträckning som möjligt.

Den negativa sidan med alkohol tror jag är när det missbrukas som en väg att ta sig bort från vardagens alla problem En "10" timmars fribiljett till att koppla bort allt "dåligt" som finns i vardagen! Detsamma kan gälla träning där det finns många studier som pekar på att folk som tränar extremt mycket oftast lider av någon form av deprission.

Jag vill även säga att jag absolut inte på något sätt ser ner på folk som dricker alkohol varje helg, bara för att jag själv inte dricker vidare ofta. Så länge folk gör det dom tycker är roligt, så blir allt så mycket bättre.

5 kommentarer:

  1. Bra skrivet Ola! :)

    SvaraRadera
  2. Om man vill dricka nån helg denna sommar, så lämna ölen på systemet och ta istället antingen ett torrt vin, sprit, whiskey eller konjak.

    SvaraRadera
  3. Jag fick just årets ågren. Nu är det diet och åter diet. Jag har en till planerad fylla, också en golftävling förövrigt "lite motion" och måttligt med alkohol.

    SvaraRadera
  4. Haha! Låter osm att något blivit inspirerad av att ta tag i livet =)

    SvaraRadera