torsdag 9 juni 2011

Dieten är färdig (Del 3 av 3 utvärdering av formen med bilder)

Nu kommer sista delen av min (Tomas) utvärdering. Här kommer ni få ta del av före & efter bilder, samt hur mätningarna har sett ut.

 
Slutfoto efter 3 månaders diet.
Jag började som sagt på en vikt av 76,5kg. Jag hade lagt på mig väldigt mycket vätska och min buk/mage var väldigt sprängfylld. Mitt midjemått låg på som mest 87cm och enligt Ola:s kalipermätningar så låg mitt Totala millimeterveck på 93mm. Med millimeterveck menas det mått man får ut av kalipern, alltså fettet mellan huden och muskeln. Resultat av första mätningen ser ni nedan:

Mätning 28 Feb


 När jag sedan efter cirka 3 månader gjorde min sista mätning så hade det hänt en hel del. Min vikt låg på 67,1kg. Mina totala millimeterveck låg på: 45,8mm. Och midjemåttet hade sjunkit ända till 77cm.

Detta innebär en total skillnad på:
kroppsvikt: -9,4kg
Millimeterveck: - 47,2mm
Midjemått - 10cm

Det som är mest intressant att se här är att millimetervecken från underhudsfettet har minskat till mer än hälften av vad jag hade innan. Resultatet av mätningen kan ni se nedan:

Mätning 31 maj
Men det som kanske är mest intressant är att se hur kroppen har förändrats visuellt sett från början till slut. Så jag bjuder på ett bildspel, med några bilder från början till slutet.


Innan allt startade. i Feb 76,5kg (Toppfylld: 80kg)
Innan allt startade i Feb. 76,5kg

Innan allt startade i Feb: Ca 76kg
Innan allt startade i Dec: ca 74,5kg
Nedan kommer nu en bild på hur formen såg ut i slutet på april när jag hade kommit hem från utlandet. Där ligger vikten på cirka 71kg.

slutet på april. 71kg



Några veckor senare landade vågen på cirka 69kg och då såg formen åt på följande sätt:

Runt 15-20 maj. 69kg.

runt 15-20:e maj. 69kg.
För att 2 veckor senare ta de sista bilderna när vikten låg på 67,1kg.

1:a Juni. 67,1kg
1:a Juni. 67,1kg
1:a Juni. 67,1kg
1:a Juni. 67,1kg

Så har det alltså gått. Detta var sista delen av min utvärdering, och totalt sett så är jag nöjd med det jag åstadkommit. Ett experiment som varit väldigt lärorikt och kul. Många tror att dietande är ett extremt psykiskt jobbigt fenomen. Givetvis så är det tidskrävande och det krävs en viss förståelse av omgivningen. Men vet man bara vad man gör och har man ett bra upplägg så kan en diet gå ganska så smärtfritt. Givetvis så har man sin High and Lows. Men så är det med allt här i livet. Vad som väntar här näst kommer ni få se om några dagar. Men än så länge får ni ha en grymt bra kväll och njut av det fina vädret!

4 kommentarer:

  1. RESPEKT T.Å Du är född byggare och det är den väg du ska välja! Slarva fan inte bort din fysik på något annat.

    SvaraRadera
  2. För att förtydliga detta med mm veck, så kan man säga rent pedagogiskt att Tomas gått från dryga 15% till ca 8% i underhudsfett!

    Bra inlägg ändå Tomme! I vanlig ordning en riktigt solid volym...

    SvaraRadera
  3. Riktigt fina former, keep up going!

    SvaraRadera
  4. Fin resultat. Hur mycket protein per kilo kroppsvikt körde du på under deffen? Du har inga andra mått, t.ex. armarna före och efter?

    SvaraRadera