tisdag 18 oktober 2011

Veckans axelpass (FILM)



Tänkte att med jämna mellanrum skriva ner hur dagens pass sett ut. Detta kan liknas med en typ av träningsjournal. Siktar på att skriva ner minst 1 pass per vecka. Vilket syfte jag hade med passet & varför jag valde de övningar & tekniker som jag kört under passet.

Axlar
Sittande axelpressar 21x15 / 26x15 / 30x15 / 34x18 (fan siktade på 20)
Hantellyft åt sidan    12x12 / 16x12 / 21x12 / 26x12
Omvänd Pecdec      40x20 / 50x15 / 60x 12

Blev ett ganska så bacis axelpass, med högrepp & normal volym. Senast jag reppade lös på axlar var för 1 år sedan på en axelpressutmaning. Älskar att bryta mönstret ibland & detta pass var ett sådant. I normala fall så tränar jag 9/10 ggr tungt (3-8 reps).
Passet är upplagt för prio på varje del av axelmusklerna för enskild övning.
Framsida axel:   Sittande hantelpressar
Mitten på axeln: Hantellyft åt sidan
Baksida axel:     Omvänd Pecdec

Ifall ni undrar över något så svarar jag mer än gärna på kritik/frågor!

Kör hårt alla där ute !

2 kommentarer:

  1. Vad är maxvikt på hantelpress?

    SvaraRadera
  2. Tjaba anonym!
    Jadu jag har väll gjort nåra reps på 50kg hantlarna. Kör dock sällan hantlar som 1:a övning pga. att jag känner en bättre känsla i militärpress i smithmask. samt press bakom nacke.
    Hantlar blir mest som 2:a eller 3:e övning.

    SvaraRadera