onsdag 5 oktober 2011

Första veckan tillbaks

Nu har det gått drygt en vecka sedan jag återigen satte mina fötter på step ins golv efter 3 långa månader utan träning. Och en tuff vecka har det varit.
Träningsvärk, träningsvärk, träningsvärk åter och åter igen, inte helt oväntat men shit vad man har blivit svag haha.
Äntligen har man möjlighet att öka ordentligt igen:)

Nä, skämt åsido så har det ändå gott helt ok, Mark och böj funkar riktigt bra och kroppen känns över lag jäkligt fräsch. Däremot bänken gick astungt och träningsvärken i bröstet har varit enorm den senaste veckan.
Har mest kört hel och halvkroppspass den gångna veckan och legat en bra bit från fail. Inom en snar framtid kommer jag dra igång höstens riktiga schema som kommer bestå av mycke basövningar och så tung det bara går utan att dra på sig som skador. Hoppas på enorma resultat:)

Som tur är så känner man att styrkan börjar titta tillbaka lite grann redan efter en veckan så jag ser verkligen fram emot att kötta ordentligt denna höst och vinter.

Två bilder från gårdagens Pass:


Redo!

ATG!


6 kommentarer:

  1. Du är ett Freak X:et! Böja så djupt med så långa ben är Insane! Respekt. Hoppas du ökar bra under vintern, hoppas på bra utveckling för dig.

    SvaraRadera
  2. Kul att se Matte! Du har vart saknad! GL

    SvaraRadera
  3. Riktigt bra med vikter att köra ATG till.
    kör du alltid smalt med benen?

    Blir böjj och första gången i mitt liv jag ska börja prova utfall

    SvaraRadera
  4. är det inte skadligt att böja med en planka under hälarna? stretcha istället

    SvaraRadera
  5. Ifall jag får tycka till så skulle jag säga att det är bättre med planka än att böja fram ryggen som en fällkniv. Dock bör den långsiktiga målsättningen vara att blimjukar & rörligare för att kunna "böja" utan tillbehör!

    Tror faktiskt att X:et skulle kunna skippa plankan ifall han breddade stancen litegrann. (Men det är bara vad jag tror)

    SvaraRadera
  6. Tack steken, dina ord värmer. Så även dina ola:)

    Kim Har inte tänk på att jag kör särskilt smalt men det kan säkert vara möjligt. Kör så brett att det känns behagligt men ska pröva att variera mig.

    Anonym, målet är att köra utan planka så fort som möjligt men jag är helt enkelt för stel just nu men jag är inte den som slarvar med strechingen så det ska nog lösa sig ska du se!

    SvaraRadera