fredag 7 oktober 2011

Nya vägar..


Då har jag testat det, hemmagjord fil/yoghurt. Enbart färsk mjölk direkt från ko som jag ställt in i en glaskål med lock 3 dagar i skafferiet. Tog fram den och smällde i ett rått ägg samt honung,kanel och bär.
Utvärdering : Lukt och konsistens får man bortse från när man inte tillsatt något, blir aldrig lika tjock som annan fil/yoghurt då. Smaken var det absolut inget fel på men jag föredrar defenitivt färsk mjölk framför sur.
Enligt Livsmedelsverket borde jag vara jättesjuk nu eftersom det är lag på pastörisering i detta vridna land. Aldrig känt mig friskare..

3 kommentarer:

  1. Krisprolls kardemumma skorpor7 oktober 2011 kl. 23:33

    David! Du måste ju vara den enda skidåkaren i modern historia som på egen hand försöker att bli sjuk. Har du inte lärt dig läxan att ni skidåkare blir sjuka ändå! Näää Sprätta ett 6pack och kräng på gumman istället! Detta kommer få dig att slappna av på ett sätt likt en kroppsbyggare efter ett benpass!

    // mvh Krisprolls kardemumma skorpor

    SvaraRadera
  2. Håller med krisprolls fullt ut i denna fråga, du verkar ödsla en massa onödig energi på saker som troligtvis kommer försämra din skidförmåga. Sno ihop en massa köpesfil/ yougurt med några dl musli så ska du se att du kommer få gott om energi och må riktigt bra och orka mer. Pastöriserat eller ej!!

    SvaraRadera
  3. Krisprolls kardemumma skorpor8 oktober 2011 kl. 12:05

    I detta läge gäller det att vara smart! En skidåkare bör äta extrema mängder med kalorier. Så länge inte fettmassan ökar är det bara att käka mer! Skulle vilja citera Ronnie Coleman som sa: everyone wants to be à bodybuilder, but nowone wants to lift does heavy ASS weights!

    Detta är mitt citat: everybody wants to eat thoes extreme amounts of calories, but nowone wants to use does dam fucking skis!

    // mvh Krisprolls kardemumma skorpor ,

    SvaraRadera