söndag 16 oktober 2011

Ola Enberg Vägen mot +100kg


Film från ett set stångrodd på veckans ryggpass!

Som rubriken lyder så är detta vad som gäller inom den närmsta tiden för mig. Under hela vintern kommer jag att sakta men säkert försöka bygga mig upp emot 100kg på vågen & med ökad styrka som prio. Detta kommer jag inte att göra genom att hettsäta godis samt annat skräp, utan det är bra mat som gäller & det i mängder.
Hoppas på att genom denna satsning kunna hitta tillbaka till den 110%`iga glädjen & hungern till träning med vikter, så att jag kan spränga nya gränser & barriärer.

Jag prövade under föregående vinter efter min diet vid sommaren 2010 att ligga ganska så jämnt upp med kalorier under hela "uppbyggnadssäsongen" vilket resulterade i en allmänt kass utveckling i gymmet. Att jag sedan sakta men säkert ändå tappade formen gjorde inte det hela roligare. 

Ser detta som ett ypperligt läge att visa er läsare hur träningen kan se ut under uppbyggnad & inte bara under diet som de flesta av mina inlägg förut handlat om. Kommer att försöka posta lite bilder, filmer, interljuver, personbästan, kosttips, etc. under resans gång.

Genom att göra en "bulk" som denna så kommer jag givetvis att lägga på mig ett par kg fett på resans gång, vilket jag inte personligen ser som något problem eftersom att jag vet att jag fixar en hård diet varesig det är 5 eller 20 kg som ska bort.
Så bli inte förvånade om ni ser mig med dubbelhaka istället för insjunkna käkben eller rutor på magen.

"Jag har en plan en målsättning & något som driver mig, just nu är det vikten på stången som ligger i fokus och inte egot framför spegeln som alltid vill se en våldvässad fysik. Tyvärr så är detta en omöjlig combo för oss som väljer den rena vägen till ökad muskelmassa"

Hoppas detta kan ge er inspiration & tagg till att lyfta tungt & äta ordentligt!

Kör hårt alla där ute !

4 kommentarer:

  1. Mycket AV ALLT! hahaha... Nämen det blir det vanliga typ högt på protein från bra källor, samt mycket carbs från ris, bröd, potatis samt de bra fetterna från avokado, olja, lax etc.

    Kommer ett inlägg inom snar framtid ang. kosten och näringsfördelningen!

    SvaraRadera
  2. Äggkaos i chokladform16 oktober 2011 kl. 22:12

    Nyttigt för knopp och kropp tror jag, jävligt kul :) Hoppas du kan dominera totalt utan att ge en själv komplex

    Tror på dig min käre kompanjon i livet
    Mvh
    Fiskvagn x 2

    SvaraRadera
  3. Hoppas äppelpajen kan hjälpa dig på vägen!

    SvaraRadera