måndag 17 oktober 2011

Tankar om träningen denna vecka ! (FILM)


Film från veckans bicepspass (obs! köttarövning, ej bodypump!)

Skulle bara vilja tacka alla ni läsare för ert stöd till min satsning! Det är pga. av er som jag hittar energi till att skriva & motivation till att prestera. Ni ska veta att det finns många utav er som inspirerar mig på samma sätt som jag försöker att inspirera er. Uppskattas!

Som ni läste igår så är det prio på styrka som gäller för mig inom den närmsta tiden. Under denna vecka så kommer jag att sikta högt i vissa övningar för att se hur jag ligger till styrkemässigt på specifika muskelgrupper. Detta hjälper mig att bilda mig en uppfattning om vilken nivå jag i dagsläget ligger på. Givetvis spelar dagsformen in, men när man äter på med såpass mycket mat som jag gör just nu så skapar man ett tryck i kroppen som ej går att jämföra med när man ligger lågt eller tom. på diet.

Denna vecka kommer att bli tuff, men jag är ruskigt taggad att ta mig an uppgiften!

Kör hårt alla där ute !

6 kommentarer:

  1. Ska bli riktigt kul och se hur det går för dig i vinter.

    Hur mycket kcal + har du tänkt ligga på eller blir det lite som det blir?

    Skulle jag varit i din sits hade jag satsat på ca 250+ och absolut inte mer än 500 som.

    Även om du har en imponerade deff vilja och kan det bra men onödigt och lägga på onödigt med fett som gör att deffen blir hårdare och längre.

    Hoppas det kommer många videos med tunga vikter :D

    SvaraRadera
  2. Siktar på att ligga runt 3500-4000 kcal/dag på de dagar jag tränar & jobbar. Tränar jag ej går det bort 500-700 kcal bara genom att jag ej använder någon träningsnutrition.

    Kommer att försöka kötta på med både filmer & tunga vikter =) Allt för dig & läsarna GLAS =)

    SvaraRadera
  3. Sweet längtar redan till nästa film och nästa del av styrketräningsskola :D

    Försökt skälv filma när jag drog PB i hammar rodmaskinen idag men lyckades inte få fast mobilen utan det gick åt skogen med det =/

    körde 2 sett 5 rep på 90 kg ska satsa stenhård på denna nu ett par veckor är det tänk ska upp till 100 innan jul iaf.

    SvaraRadera
  4. Kul att höra Kim!

    Kommer en styrkeskola i veckan också, samt någon mera film från mig & kanske Tomme!

    Har jag missuppfattat dig`! trodde att du skulle neråt i vikt nyss? Har du ändrat dig eller är det jag som är virrig! =)

    SvaraRadera
  5. Det stämmer mycket bra jag ska ner i vikt hamnar nog under -90 innan veckans slut.
    Men styrkan går rätt bra att öka även under kcal-

    Har satsat nu bra på undersktt och enligt tabellen på telef som räknar ut så har jag legat på -1216 kcal och ska försöka hålla iaf -1000
    så till jul har jag satt som mål på 85kg och det ska jag klara bara se till att hålla humöret och deciplinen på topp

    SvaraRadera
  6. Låter ju helt magiskt Kim! Hoppas du når ditt mål på 85kg.

    Tänk på att så länge styrkan finns kvar så finns muskelmassan kvar.

    Kul att höra att du ökar trots underskottet, detta är ingen omäljighet ifall man sköter kost, vila & träningen på ett exemplariskt sätt!

    Go Go GLAS !

    SvaraRadera