torsdag 13 oktober 2011

Vägen till CrossFit SM 2012 (Film från böj och utvärdering av träningen) Del 7

Ja, träningen har gått helt OK på sistone. Även intaget av näring har blivit bättre nu på sistone. Något kilo upp på vågen som förhoppningsvis kommer ge en viss ökning i styrka inom kort. Ett nytt PB har jag också lyckats åstadkomma, detta i PUSHPRESS. 82,5kg.

Däremot så tror jag träningen skulle kunnat ha gått betydligt bättre. Har varit oerhört trött de 2 senaste veckorna. Jag har kunnat lega i sängen till 11-12 på dagarna, vilket jag inte har gjort på FLERA ÅR. Antingen så är jag oerhört slutkörd kombinerat med att hösten/vintern är här. Eller så är jag bara inne i en sämre fas för tillfället. Men, detta ska det bli ändring på.

Igår så körde jag ett benpass på Step In. Dock kändes det inte helt OK. lyckades klämma till med en 1:a på 120kg och reppade ut på 100kg och gjorde en 9:a. Kroppen kändes lite stel och det där riktiga trycket fanns inte i mig igår. Men sådana dagar ska man ha ibland också. Bidrar hursomhelst med en film från när jag böjer på 100kg. Varsågod!

1 kommentar:

  1. BYT SKOR, stretcha o tryck knäna utåt, böj är inte en upp och ner övning, annars bra jobbat, foten viker sig i bottenläget, därför du tappar power i botten. Mot 170 snart med lite justering! Kör hårt och ät :) Mvh Bf to high

    SvaraRadera